Mazs, bet ietilpīgs auto ar smieklīgu degvielas patēriņu - Honda Jazz (1)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Vasaras ieskaņā Latvijas tirgū ieradās jaunais Honda Jazz, kurš turklāt ir kļuvis par hibrīdu. 

Zem ceturtās paaudzes Jazz motora pārsega tagad atrodams viens vienīgs spēka agregāts - 1,5 litru hibrīddzinējs ar 109 zirgspēkiem un fiksēta pārnesuma transmisija. Vienkāršāk sakot, šai Hondai nav ātrumu.

Mazā automobiļa salona dizains tikmēr ir gluži kā no dizaina grāmatas, turklāt paneļa izkārtojums un stūre ir ja ne tāda pati, tad ļoti līdzīga kā elektriskajam modelim E, ar kuru Honda mēģinās iekarot pasauli.  

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Priekšējā paneļa galos, kur elektromobilim atrodas atpakaļskata ekrāni, Jazz ir ielikti glāžu turētāji. Cimdu kastītes jaunajam auto ir divas, bet sēdekļi ir tādi, kādus dizaina mēbeļu salonos tirgo par bargu naudu. Un tajos ir pārsteidzoši daudz vietas pat aizmugurē, kaut gan no ārpuses auto nudien nav liels.

Ja aizmugurējā sēdeklī vietas ir pārsteidzoši daudz, tad bagāžnieks nepārsteidz un ir mazs. Taču, nolokot aizmugurējo sēdekļu atzveltnes, var iegūt divvietīgu automobili ar milzīgu bagāžnieku. Jā, par to gādā Magic Seats sēdekļi, kas ar vienu vieglu rokas kustību nozūd grīdā.

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Nonākot līdz automobiļa apskata sadaļai Braukšana, jāsaka, ka Honda padomājusi par cilvēku parasto - Jazz ir pavisam vienkāršs, bez liekām svirām, pogām - pabīdi sviru līdz Drive pozīcijai un brauc. Vai arī ieliec Brake pozīcijā un automobilī aktivizēsies bremžu enerģijas rekuperācijas sistēma. Visu pārējo automobilis izdomās pats un pielāgosies, kā ērtāk, labāk, izdevīgāk.

Dinamika šim automobilim raksturojama kā paredzama, taču pilsētā auto ir izveicīgs. To veicina arī stūres iekārta ar mainīgu pārnesumu, kas ir ārkārtīgi rets risinājums mazo minivenu klasē. Režīms "pedālis grīdā" motoram patīk mazāk - pēc skaņas šķiet, ka atgriezies vecais 1,3 motors ar variatoru.

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Par hibrīdmotoriņa ekonomiskumu gan šaubu nav. Īpaši neiespringstot, pilsētā automobilis iztiek ar četriem ar pusi litriem, tomēr var braukt arī ekonomiskāk, iekļaujoties 3,7 - 3,9 litros un, ja pārņem azarts, tad pat "pabraukt zem" 3 litriem uz 100 kilometriem.

Jaunajam Jazz ir stingrāka virsbūve un diemžēl arī stingrāka piekare, ko labi jūt bedrainās ielās. Rietumeiropā Jazz iecienīts ērtās sēdpozīcijas, plaši atveramo durvju un lieliskas pārredzamības dēļ. Arī jaunajā vējstikls atbīdīts tālu uz priekšu, bet priekšējie statņi izvietoti tā, ka faktiski neveido aklo zonu.

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Jazz ceturtajā paaudzē ir parādījusies jaudīgāka optika un multimediju iekārta, kas uztur Apple Car Play "pa gaisu". Virkne funkcionālo lietu ieliktas jau bāzes modelī Jazz Comfort, tomēr balts salons kā no zvaigžņu kuģa Enterprise gan dabūjams tikai topmodelī Executive. Tomēr pat bez tā Honda Jazz nav lēts prieks, jo bāzes modifikācijā maksās 21 200 eiro, bet ar Executive aprīkojumu jau gandrīz 25 tūkstošu.

Vairāk par šo auto skaties TV Auto ziņu sižetā.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu