AvtoVAZ parāda modeli, kurš turpmāk valkās Lada Niva vārdu

Lada Niva

FOTO: AvtoVAZ

Izmaiņas AvtoVAZ modeļu nomenklatūrā ir radījušas pamatīgu jucekli, taču ražotājs cenšas pamazām sakārtoties un viest skaidrību, kā kuru modeli saukt. Runa ir par Ņivām.

Proti, Krievijas autobūves klasika - VAZ 2121 (Lada Niva) - jau sen vairs nav Niva. Šo modeli, kas bez būtiskām izmaiņām ir nodzīvojis vairāk nekā četrus gadu desmitus, jau labu laiku tiek dēvēts par Lada 4x4, bet dažādi papildinājumi nosaukumā apzīmē dažādas tā modifikācijas.

FOTO: AvtoVAZ

It kā elementāri - Niva tagad ir 4x4 un punkts. Tomēr nav tik vienkārši, kā sākumā šķiet. Kad "uzmet aci" aktuālajam modeļu piedāvājumam, tajā līdzās Lada 4x4 ir redzams arī modelis Lada Niva - no klasiskās Ņivas krasi atšķirīgs automobilis ar modernāku dizainu un aprīkojumu.

Lai gan ar nosaukumu rokādēm putra savārīta pamatīga, Toljati bāzētais ražotājs tagad cenšas visu salikt pa plauktiem, lai neskaidrību vairs nebūtu. Par Lada Niva tagad kristīts modelis, kas iepriekš bija pazīstams kā Chevrolet Niva. Tā pirmsākumi meklējami 2000.gadā, kad Toljati uzņēmums izstrādāja 21.gadsimta Lada Niva un divus gadus vēlāk to pārdēvēja par Chevrolet Niva, jo ar ražošanu nodarbojās kopuzņēmums GM AvtoVAZ. 

FOTO: AvtoVAZ

2019.gadā krievu puse vienojās par General Motors daļu izpirkšanu kopuzņēmumā, un tagad kompaktais apvidnieks atkal lepni valkās Lada vārdu un atbilstošu emblēmu radiatora režģa centrā.

Līdz ar zīmola maiņu, modelis Niva ir piedzīvojis izmaiņas arī dizainā, kur redzamākie jaunie elementi ir priekšējo lukturu bloki un radiatora režģis. Tehniskā ziņā būtisku jaunumu turpretī nav, un automobilim aizvien ir 1,7 litru benzīna motors ar 80 zirgspēkiem. Pastāvīgās pilnpiedziņas sistēmai ar bloķējamu centrālo diferenciāli un pazeminātajiem pārnesumiem, novada piecu pakāpju manuālā ātrumkārba. 

FOTO: AvtoVAZ

Uz augšu