Toyota draudzībai ar PSA koncernu ir rezultāts - pirmais japāņu firmas "kabluks" (2)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Toyota markas automašīnas ir iecienītas tāpēc, ka ir pieticīgas, izturīgas un kvalitatīvas. Taču cilvēki bieži vaicā, kāpēc Toyota ir tik maz komercautomašīnu?

Nav jau tā, ka maz. Vienkārši Eiropas tirgū tās ir maz pārstāvētas. Bez pikapa Hilux mēs vēl varam nopirkt tikai busiņu Proace, kas nemaz nav īsta Toyota. Taču kopš Toyota uzradies jauns sadarbības partneris PSA Peugeot Citroen, komercauto klāsts ar Toyota zīmi atkal kļūst plašāks. Un nu esam nonākuši līdz vēsturiskam brīdim - Toyotas kablukam!

Tā tautas valodā dēvē kompaktus furgonus ar vai bez pasažieru sēdekļiem. Arī mazais Proace jeb Proace City nav Toyota ražojums. Kopā ar Peugeot Partner, Citroen Berlingo un Opel Combo to ražo PSA rūpnīcā Spānijā. Turklāt tas avansā mantojis Eiropas Gada furgona titulu, ko PSA trijotne saņēma 2019. gadā. Pasažieru modelis saucas City Verso par godu Toyota miniveniem.

Foto: Van of the Year

Gluži kā agrāk iznākušie radinieki, Toyota Proace City nopērkama ar divām dažādām riteņu bāzēm. Standartā bīdāmās durvis ir tikai vienā pusē, tādas pašas otrā pusē ir papildaprīkojums. Garajam Proace City abas durvis uzreiz ir standartā.

Izņēmums ir kompaktā virsbūve pilnākajā komplektācijā Professional Comfort. Tajā uzreiz iekļautas ne tikai slīddurvis abās pusēs, bet arī krāsoti bamperi, rokturi un spoguļi, kā arī mazliet nepiedienīgas hromētas dekoratīvās līstes sānos. 

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Motori nākuši no oriģināla, kas nav slikti. Tie ir benzīna vai dīzeļa. Benzīnniekam ir 1,2 litru tilpums un turbo, dīzelim 1,5 un trīs dažādas jaudas. Visjaudīgākajā versijā motoram ir 130 ZS, un tas pieejams ar 8 ātrumu automātu. Jā Toyota  var dabūt arī automātu! Un, tā kā mašīna ir ļoti viegla, tā iet ļoti labi!

Toyota mazajā furgonā ir arī ērta sēdēšana, lai gan kabīne ir salīdzinoši vienkārša - un, protams, arī aizgūta no radiniekiem.

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Opel acīmredzot nav varējis vai gribējis dalīties ar savu dizainu, Peugeot mazo stūrīti savukārt nav gribējusi Toyota. Līdz ar to palikusi tikai viena opcija, proti, Toyota ieguvusi Citroen Berlingo priekšējo paneli un stūri. Tomēr Tojotai ir arī visādi moderni jaukumi, piemēram, atlokāms head up displejs un miglains ekrāniņš atpakaļskata kamera vietā.

Ko Toyota mazajā pilsētas komercauto var pārvadāt, cik eiropaletes iekraut kādi ir tehniskie risinājumi, lai varētu salonā pārvadāt gandrīz mašīnas garuma priekšmetus un kādi risinājumi ātri vien izrādās kaitinoši, skaties TV Auto ziņu sižetā.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu