Land Rover Discovery Sport modernizēts un beidzot ticis vaļā no Ford ēnas

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Lētākā ieejas biļete britu apvidus automašīnu Land Rover pasaulē agrāk saucās Freelander. Tagad šo modeli arvien biežāk var sastapt mūsu lietoto automašīnu tirgū.

Freelander 2 izskatījās tīri tā neko, it sevišķi pēc feislifta. To ražoja Jaguar rūpnīcā uz Ford platformas un ar Ford dzinējiem, tostarp unikālo rindas sešu cilindru motoru no Volvo S80, jo to vienīgo varēja iebūvēt automašīnās šķērsvirzienā.

Pat modeļa ziedu laikos Land Rover neizdevās pārdot vairāk par 57 tūkstošiem Freelanderu gadā. Taču pirms pieciem gadiem Land Rover nolēma aizstāt Freelander ar pavisam citu modeli un nosaukt to par Discovery Sport.

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Sport kļuva par pirmo Discovery ar nesošo virsbūvi, jo lielie modeļi vēl līdz nesenam laikam tika būvēti uz rāmja. Sport šasija joprojām bija atvasināta no stipri pārveidotas Ford platformas, un arī četru cilindru dzinēji joprojām nesa pazīstamos EcoBoost un Duratorq nosaukumus. 

Discovery Sport ir daudz kopīga ar modes vāģi Range Rover Evoque, taču Land Rover izvēlējās kompaktāku aizmugurējo piekari, lai bagāžniekā atrastu vietu trešajai sēdekļu rindai. Lai gan modernāks un ērtāks par Freelander, Discovery Sport pilnībā nespēja atbrīvoties no fermeru auto iezīmēm, starp kurām spilgtākās ir letarģiski dzinēji, primitīva kabīne un aizmugurējie lukturi no traktora piekabes.

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Ja jau Discovery Sport konstrukcija radikāli nemainījās, kāpēc tad Land Rover nenosauca vienkārši par Freelander 3? Tāpēc, ka britiem gribējās atkratīties no ne pārāk spožās brīvzemnieka reputācijas un pievilkt automašīnas imidžu tuvāk ikoniskajam piedzīvojumu modelim. Līdz ar to lētākais Land Rover kļuva par vienu no nedaudzajiem auto pasaulē, kura tituls dižciltīgi sastāv no veseliem četriem vārdiem.

Un vai zināt ko? Land Rover ideja nostrādāja. 2017. gadā Discovery kļuva par visu laiku pārdotāko Land Rover modeli viena gada laikā. 126 tūkstoši auto. Tā bija ceturtā daļa visu Land un Range Roveru. Taču ap 2019. gadu tapa skaidrs, ka automobilis īsti netiek līdzi konkurentu tehniskajam un komforta līmenim. Tāpēc pirms gada Land Rover nolēma Discovery Sport modernizēt. Tā iedvesmas avots jau atkal ir Range Rover Evoque, tikai šoreiz tā jaunākais modelis. Tas nozīmē, ka modernizētais Discovery Sport ir gandrīz jauns modelis. Tas ražots uz Jaguar Land Rover premium šķērsvirziena platformas, tā pilnībā atbrīvojoties no Ford ēnas.

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Jaunā Discovery Sport platforma un dzinēji ir tādi paši kā jaunajam Evoque. Tas rada zināmu iekšējas konkurences risku, tomēr Discovery Sport ir tikai ieguvējs. Tam ir jaunie Ingenium sērijas motori, un automašīna pilnībā atvadījusies no kādreizējiem Ford dzinējiem. Iekšā automobilis ir mazliet apjomīgāks un garāks. Te arī padomāts, lai automašīna var pārvarēt 60 cm dziļus ūdens braslus, par ko liecina sarežģīta gaisa savākšanas sistēma, kas iet caur motorpārsegu.

Salīdzinot ar galvenajiem konkurentiem Discovery Sport izskatās kompakts un bagāžnieks nav liels, tomēr aizmugurē vietas gan ir pietiekami. Aizmugurējais sēdeklis turklāt vēl ir bīdāms. Viens no bremzējošajiem faktoriem pirms Discovery Sport iegādes bija salons, kura apdares materiāli un tehnoloģiskais piepildījums īsti neatbilda klases prasībām un cenai. Tagad šis trūkums ir pilnībā novērsts.

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Jaunums ir arī vieglā hibrīda sistēma, ar ko sakabināti gandrīz visi jaunā Sport motori. Neatkarīgi no degvielas veida, tiem ir četri cilindri un divu litru tilpums. Ekonomiskāks gan Discovery Sport nav kļuvis. 190 ZS dīzelis patērē 8 līdz 9 litrus. Laikam tāpēc mašīnai tagad ir lielāka degvielas tvertne - 65 litri agrāko 54 vietā. 

Kāds jaunais Discovery Sport ir gaitā, kādus vēl aprīkojuma risinājumus bez unikālā atpakaļskata spoguļa, kurš patiesībā ir platekrāns ar tiešraidi no mašīnas aizmugures, tas piedāvā un kā izpaužas jēdziens "mehāniskā autonomās vadības sistēma", skaties TV Auto ziņu sižetā. Tur arī uzzināsi, vai Land Rover Discovery Sport spēj "turēt līdzi" tādiem auto kā Audi Q5 un BMW X3 un galu galā - cik tas maksā.

Uz augšu