Tesla automobiļi jau šogad iegūs pilnu automatizāciju; vadītājs varēs atpūsties

Īlons Masks

FOTO: Reuters/ScanPix

Amerikāņu autobūves kompānijas Tesla Motors vadītājs Īlons Masks apgalvo, ka viņa uzņēmums jau šogad spēs ražot pilnībā autonomus automobiļus.

Pēc Maska teiktā, Tesla Motors jau šobrīd ir "ļoti tuvu" tam, lai izpildītu pamata prasības piektā līmeņa autonomajai braukšanai, tātad braukšanai, kas norit vispār bez vadītāja iesaistes, ziņo BBC.

Tesla automobiļos patlaban ietvertā autopilota sistēma atbilst otrā līmeņa autonomajai braukšanai. Tādējādi automobilis zināmas funkcijas spēj veikt patstāvīgi, taču šoferim nepārtraukti ir jābūt modram un jāuzrauga apkārt notiekošais, kā arī jābūt gatavam jebkurā brīdī pārņemt auto vadību. Ir gan autobraucēji, kam patīk izaicināt likteni un šīs prasības pilnībā ignorēt, pārsēžoties pasažiera krēslā, aizmugurējā sēdeklī vai pat nodarbojoties ar seksu pie stūres.

Lai vai kā, Tesla automobiļiem tiek gatavots programmatūras atjauninājums, un tas dos iespēju braukt pilnībā automatizēti. Kā vēsta BBC, jaunā sistēma vienkārši aktivizēs jaunas funkcijas, tādējādi auto iztiks bez nepieciešamības uzstādīt jaunus tehnikas mezglus. 

Attālināti uzstājoties Pasaules mākslīgā intelekta konferencē Šanhajā, Masks sacīja: "Esmu pilnīgi pārliecināts, ka piektā līmeņa autonomija jeb būtībā - pilnīgā autonomija - notiks un tā notiks ļoti drīz."

"Es jūtu, ka esam ļoti tuvu. Esmu aizvien pārliecināts, ka piektā līmeņa autonomijas pamata funkcionalitāte būs gatava jau šogad. Fundamentālu izaicinājumu vairāk nav. Ir tikai daudzas sīkas problēmas un izaicinājums šīs mazās problēmas atrisināt un salikt visu sistēmu vienā veselā," - tā Masks, piebilstot, ka potenciāli nopietnāku šķēršļu noteikšanai nepieciešams veikt izmēģinājumus reālajā dzīvē.

Jāteic gan, ka Maska izteikumi ir viena lieta, un nav šaubu, ka jau ir izstrādāta sistēma, kas spēj uzņemties pilnu auto vadību. Tirgus analītiķis Tims Urkuharts (Tim Urquhart) norāda, ka šie ir Maskam raksturīgi skaļi paziņojumi, jo, kamēr masveida ražošanas vidē autonomās braukšanas tehnoloģijas ar būtiskiem sarežģījumiem vairs nesaskaras, regulētajā vidē vēl ne tuvu nav sasniegts tāds līmenis, lai ļautu pilnībā automātiskiem automobiļiem izbraukt ielās. Urkuharts arīdzan norāda, ka jau no paša sākuma bija nepareizi dēvēt šobrīd izmantoto otrā līmeņa autonomās braukšanas sistēmu par autopilotu. Autobraucēji šo jēdzienu pārprot un tādēļ bieži vien iekļūst sāpīgās nepatikšanās. Tāpēc arī piektā līmeņa autonomās braukšanas sistēmām jābūt pilnīgi drošām, muļķu drošām un neskaitāmas reizes pārbaudītām reālos apstākļos. 

Uz augšu