Godīgas tirdzniecības balva šogad pasniegta uzņēmumam "Atea Global Services"

Latvijas Ārlietu ministrijas parlamentārā sekretāre Zanda Kalniņa-Lukaševica FOTO: Paula Čurkste/LETA

Trešdien Ārlietu ministrijas (ĀM) parlamentārā sekretāre Zanda Kalniņa-Lukaševica pasniedza Ilgtspējas indeksa Godīgas tirdzniecības balvu informācijas tehnoloģiju uzņēmumam "Atea Global Services", informēja ministrijā.

Pēc ĀM sniegtās informācijas šo balvu pasniedz par cieņā, godīgumā un ilgtspējā balstītu uzņēmējdarbību un attiecību veidošanu ar darbiniekiem, piegādātājiem un sadarbības partneriem. Šādu balvu ministrija pasniedza jau sesto gadu pēc kārtas.

Parlamentārā sekretāre esot izcēlusi uzņēmuma "Atea Global Services" sniegumu godīgas tirdzniecības kritērijos un īpaši uzsvēra, ka šī gada balvas saņēmējs ir ne tikai bijis atbildīgs pret saviem darbiniekiem un sadarbības partneriem, bet arī nācis klajā ar iniciatīvām visai informācijas tehnoloģiju nozarei un iesaistījies sabiedrības atbalsta aktivitātēs, informēja ĀM.

Pasniedzot balvu, Kalniņa-Lukaševica uzsvērusi, ka Covid-19 pandēmija un dažādie ierobežojumi, ar ko tās dēļ sastopas valstis, iedzīvotāji un uzņēmumi, vēl vairāk pierādījusi viedo tehnoloģiju nozīmīgo lomu dažādu krīžu pārvarēšanā.

Jaunākās informāciju komunikāciju tehnoloģijas ir ļāvušas uzņēmumiem un valsts pārvaldei turpināt darboties arī krīzes izraisīto ierobežojumu apstākļos, pauda parlamentārā sekretāre.

Informāciju un komunikācijas tehnoloģiju nozīmīgo lomu ilgtspējīgas un kvalitatīvas korporatīvās vides attīstībā Latvijā un pasaulē atzīmēja arī Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta vadītāja, kā arī Ilgtspējas indeksa koordinatore Dace Helmane. Viņas vērtējumā mūsdienu sabiedrībā valdošais uzskats, ka godīgas tirdzniecības principi ir attiecināmi tikai uz ražojošiem uzņēmumiem, ir maldīgs.

Viņasprāt, tieši cieņā balstītu attiecību veidošana ar piegādātājiem, partneriem un darbiniekiem ir panākumu atslēga korporatīvajā vidē. Tāpat viņa norādījusi, ka Ilgtspējas indeksa rezultāti liecina, ka arī Latvijā uzņēmumi pārņem starptautisko praksi un sāk skatīties uz savām piegādes ķēdēm plašāk.

"Šādi tiek veicināta biznesa izpratne par ilgtspējīgu uzņēmējdarbību, tāpēc uzskatu, ka Godīgas tirdzniecības balvai ir ļoti augsta pievienotā vērtība," uzsvērusi Helmane, aicinot gan "Atea Global Services", gan arī citus šīs balvas ieguvējus dalīties savā pieredzē, tā izglītojot patērētājus un sabiedrību kopumā.

Godīgas tirdzniecības balva ir ĀM iniciatīva, lai apbalvotu uzņēmumus, kas ārējā tirdzniecībā vai ražošanā ievēro Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) izstrādātos korporatīvās sociālās atbildības principus.

Balva tika dibināta 2015.gadā kā viena no ĀM, Korporatīvās Ilgtspējas un atbildības institūta un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras kopīgi īstenotajām "Eiropas gads attīstībai" aktivitātēm. Uzņēmumi tiek vērtēti atbilstoši Korporatīvās ilgtspējas un atbildības institūta ekspertu izstrādātajiem kritērijiem un Ilgtspējas indeksam, informēja ministrijā.

Vienlaikus ĀM klāstīja, ka Ilgtspējas indekss ir stratēģisks vadības instruments, kas balstīts starptautiski atzītā metodoloģijā, palīdzot Latvijas uzņēmumiem diagnosticēt darbības ilgtspēju un korporatīvās atbildības līmeni. Vienlaikus tas sabiedrībai, valsts un nevalstiskajām organizācijām sniedzot objektīvus kritērijus, lai uzslavētu un atbalstītu tādus uzņēmumus, kuri palīdz stiprināt Latvijas ekonomiku ilgtermiņā.

Ministrijā atgādināja, ka 2015.gadā Godīgas tirdzniecības balvu saņēma SIA "Schwenk Latvija", 2016.gadā - VAS "Latvenergo", 2017.gadā - SIA "RIMI Latvia", 2018.gadā - AS "SEB banka" un 2019.gadā - SIA "Latvijas Mobilais Telefons".

"Atea Global Services" ir Norvēģijas informācijas tehnoloģiju uzņēmumam "Atea" piederoša kompānija Latvijā. 2019.gadā tā strādāja ar 17,509 miljonu apgrozījumu un 796 900 eiro peļņu.

Uz augšu
Back