SEB banka: Covid-19 dēļ bankas būs iemācījušās aktīvāk apkalpot klientus attālināti

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Edijs Pālens/LETA

 Covid-19 pandēmijas dēļ bankas būs iemācījušās vēl aktīvāk apkalpot klientus attālināti, intervijā atzina "SEB bankas" valdes priekšsēdētāja Ieva Tetere.

"Krīze iemāca ļoti daudz. Mēs izmantojām krīzi, lai iekšēji sagatavotos daudziem jauniem pakalpojumiem, ko līdz šim vienmēr sniedzām klātienē. Tagad to varam darīt attālināti. Mēs redzam, ka attiecība tam, ko varam izdarīt attālināti un ko klātienē, ir noteikti mainījusies," sacīja Tetere.

Viņa arī atzīmēja, ka "SEB bankas" filiāļu apmeklējums klātienē ir samazinājies no apmēram 3000 dienā līdz vairākiem simtiem.

Tāpat Tetere minēja - ja iepriekš bankas darbinieki klientu satika klātienē, tad tagad bankas darbinieki klientus satiek attālinātajos kanālos. "Mēs neesam samazinājuši savu darbinieku skaitu vai filiāļu skaitu šobrīd, bet esam pamainījuši veidu, kādā esam klientiem pieejami. Tā būs arī tā joma, kuru turpināsim attīstīt un padarīt šos pakalpojumus vēl ērtākus un efektīvākus, lai klientiem nav jāstāv rindās, bet gan ērti var saņemt visus pakalpojumus sev pieejamā attālinātā kanālā," viņa sacīja.

Jautāta, vai ir aplēsts, cik apmēram procentu klientu, kuri izmantoja klātienes pakalpojumus, krīzes laikā ir pārgājuši uz attālināto pakalpojumu saņemšanu, bankas vadītāja atbildēja, ka šādi dati varētu būt pēc kādiem sešiem mēnešiem. "Klientu aktivitāte banku pakalpojumu saņemšanā martā un aprīlī ļoti kritās. Lai arī tagad aktivitāte ir atjaunojusies, tādu stabilu rādītāju mums vēl nav. Es gan negribētu segmentēt mūsu klientus un teikt, ka kādi klienti nevēlas saņemt attālinātos pakalpojumus vispār, jo ir pakalpojumi, ko drošības nolūkos mēs kā banka vēl neesam gatavi pilnībā nodrošināt attālināti," sacīja Tetere.

Tāpat "SEB bankas" vadītāja norādīja, ka filiāļu skaita samazināšana nav bankas pašmērķis. "Mums jāvērtē vairāku aspektu kopsumma - gan pilsētas vajadzības, gan indivīda vajadzības, gan arī bankas darbības aspekti. Mērķis ir mainīt pakalpojumu formu, kādā tos piedāvāt. Nefokusēties tik daudz uz filiāļu skaitu, bet formu," teica Tetere.

Vienlaikus viņa arī atzina, jo vairāk bankas izmanto attālinātos norēķinus, dažādas digitālās formas, elektroniskās platformas, jo vairāk krāpnieki mēģina rast iespējas šajā vidē. 

"Ja kādreiz vairāk saskārāmies ar bankomātu laupīšanām un uzbrukumiem filiālēm, tad tagad, protams, ir daudz iespēju to darīt attālināti. Šī krāpniecība ir viļņveidīga, krāpnieki ik pa laikam mēģina iegūt jaunus datus. Man gribētos aicināt un vēlreiz atgādināt iedzīvotājiem, ka šī digitālā vide, internetbanka, bankas mobilā aplikācija, elektroniskais maks ir jāsargā tāpat, kā sargājat savu fizisko naudu, ko mēģinām ielikt visdziļākajā somas nodalījumā. Nu nedrīkst paļauties uz svešu investoru solījumiem nopelnīt labu naudu no jūsu kapitāla, nedrīkst paļauties, ka kāds zvanītājs palīdzēs jums izveidot biometrisko identifikatoru. Ir jābūt ļoti, ļoti uzmanīgiem un ir jāsargā sava digitālā identitāte," pauda "SEB bankas" vadītāja.

Tetere minēja, ka Covid-19 pandēmija ir bijis liels grūdiens visiem. "Tas, ko visas bankas būs iemācījušās, ir visu klientu vēl aktīvāka apkalpošana attālināti. Tas ir prasījis arī adaptēšanos klientu pusē. Krīzes situācijā mēs mobilizējamies un bieži vien iemācāmies un izdarām to, ko citādi miera laikos nedarītu," viņa sacīja.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu