SM konkursā par ieceļotāju uzskaites kontroles sistēmas izveidi saņemti četri pieteikumi

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ieva Leiniša/LETA

Satiksmes ministrija (SM) konkursā par ieceļotāju uzskaites kontroles elektroniskās sistēmas izveidi saņēmusi četru pretendentu pieteikumus, informē ministrijas Komunikācijas nodaļā.

SM aicināja iesniegt piedāvājumus tirgus izpētei (atlasei) elektronisku risinājumu izstrādei Ministru kabineta (MK) 9.jūnija noteikumos "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai" noteikto prasību, kas attiecas uz personām, kurām ir pienākums aizpildīt apliecinājumus, nodrošināšanai. Piedāvājumu iesniegšanas termiņš noslēdzās trešdien, 5.augustā.

Līguma priekšmets ir ieceļotāju uzskaites kontroles elektroniskās sistēmas izveide. Līguma izpildes laiks ir 21 diena no līguma spēkā stāšanās dienas. 

Iepirkuma tehniskajā specifikācijā teikts, ka jāizveido atsevišķa tīmekļvietne elektroniskā apliecinājuma aizpildīšanai personām, kuras ierodas no ārvalstīm. Tajā jābūt iespējai izvēlēties valodu (latviešu, krievu vai angļu). Jābūt iespējai izvēlēties pārvadātāja veidu - lidmašīna, autobuss, kuģis/prāmis, vilciens vai cits, tāpat jānorāda ieceļošanas datums, reisa numurs un sēdvietas numurs. Tīmekļvietnē būs jānorāda arī vārds, uzvārds, personas kods vai personas identifikācijas kods, personas apliecinoša dokumenta tips un numurs, pilsonība, dzimums, kontakttālrunis, epasta adrese, kā arī adrese, kurā persona uzturēsies tuvākās 14 dienas. 

Apliecinājumā tā aizpildītājam būs jānorāda visas valstis, kurā ir uzturējies pēdējo 14 dienu laikā.

Pēc apliecinājuma iesniegšanas personai tiks piešķirts unikāls QR kods. 

Konkursa prasības nosaka, ka pretendentam (juridiskai personai vai personu apvienībai) iepriekšējo triju gadu laikā vai 2020.gadā līdz piedāvājuma iesniegšanas dienai ir jābūt pieredzei trijos projektos, kur katrā projektā ir izstrādāta informācijas sistēma (pabeigta un pasūtītājam nodota), kas ietver vismaz 100 000 apmeklējumu gadā un projekta finanšu apmērs katram projektam ir vismaz 50 000 eiro. Vismaz vienā projektā ir jābūt realizētai integrācijai ar vismaz vienu citu informācijas sistēmu. Tāpat pretendentam iepriekšējos trijos gados vismaz vienā gadā jābūt gada apgrozījumam ne mazākam kā 100 000 eiro. Ja pretendents ir piegādātāju apvienība, piegādātāju apvienības dalībniekiem kopā iepriekšējos trijos gados vismaz vienā gadā jābūt gada apgrozījumam ne mazākam kā 100 000 eiro.

Turklāt pretendentam līguma izpildē ir jānodrošina pieredzējušu speciālistu komanda, tostarp projekta vadītājs, programmētājs, analītiķis, testētājs, ar vismaz trīs gadu pieredzi informācijas tehnoloģiju jomā un pieredzi vismaz vienas līdzvērtīgas informācijas sistēmas projekta izstrādē iepriekšējo triju gadu laikā vai vēlāk 2020.gadā līdz piedāvājuma iesniegšanas dienai.

Jau vēstīts, ka no 16.jūlijā visiem starptautisko pārvadājumu pasažieriem pirms ieceļošanas Latvijā jāiesniedz pārvadātājam aizpildīta anketa, norādot pēdējo 14 dienu laikā apmeklētās valstis, kontaktinformāciju un izvēlēto adresi, kur paredzēts aizvadīt divu nedēļu pašizolācijas laiku, kā arī apliecinot, ka ievēros valstī noteiktos epidemioloģiskās drošība pasākumus.

Informācija par pasažieriem, kuri ir bijuši Covid-19 plaši skartās valstīs, tiks nodota Valsts policijai pašizolācijas kontrolei, bet par pārējiem pasažieriem - Slimību profilakses un kontroles centram (SPKC), lai nepieciešamības gadījumā operatīvi apzinātu iespējamās kontaktpersonas. No pasažieriem iegūtie dati tiks glabāti 14 dienas epidemioloģiskās izmeklēšanas vajadzībām un pēc tam tiks dzēsti.

Sākotnēji anketas būs papīra formā līdz tiks izveidota elektroniska ieceļotāju reģistrācijas sistēma. Ministru kabinets uzdeva tās izstrādi koordinēt  Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijai (VARAM). Tika plānots, ka sistēmas izveidošana varētu prasīt divas līdz trīs nedēļas.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu