Ceļu uzturētājs skaidro, kādēļ auto kļūst tik netīrs, ka jāmazgā ar benzīnu

Automašīnu riteņi aplipuši ar bitumenu

FOTO: Ekrānuzņēmums no Degpunktā sižeta

Ķeguma novadā uz ceļa P88, kas ved no Ķeguma uz Birzgali, notiek remontdarbi - ceļš tiek noklāts ar piķi un cietināts ar šķembām. Darbu rezultātā jāsamazinās putekļu daudzumam un jāuzlabojas braukšanas kvalitātei, tomēr daudzi automobiļi ceļu remontdarbu rezultātā tikuši apskādēti, ziņo raidījums Bez Tabu. 

Parasti ceļa remonta zonas tiek norobežotas, lai pa tām nebrauktu ne automašīnas, ne motocikli, ne citi satiksmes dalībnieki. Autoceļa P88 seguma remonta vietā par norobežojumiem strādnieki nebija padomājuši un pēc svaiga, melna bitumena jeb piķa ieklāšanas paslēpušies no lietus.

FOTO: Ekrānuzņēmums no Degpunktā sižeta

Autobraucēji, kas virzījās pa šo ceļu liktenīgajā vietā, viens pēc otra aiz remonta posma stājās ceļa malā, lai novērtētu automobiļiem nodarīto kaitējumu. Laimīgā kārtā šoreiz avārijas nenotika, tomēr pamatīga noņemšanās ar riepu, disku, virsbūvju tīrīšanu vairākiem ceļa lietotājiem bija garantēta.

Arī autovadītājs Kārlis, kurš pa Latvijas ceļiem stūrē jau 40 gadus, saka, ka neko tādu nav piedzīvojis, ka ceļa posms noteikti bija jānorobežo. Viņam piķi no baltā auto izdevies nomazgāt ar benzīnu, toties nu baltā virsbūve mazgātajās vietās sākot dzeltēt. Sabojātas arī pirms neilga laika remontētās un krāsotās virsmas.

FOTO: Ekrānuzņēmums no Degpunktā sižeta

Runājot par konkrēto gadījumu, VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) pārstāvis Guntis Karps, norāda, ka pēc dabu pabeigšanas sākusies ļoti intensīva lietusgāze, virsmas likšanas emulsija pacēlusies virs šķembām, kā rezultātā bitumens lipis pie automašīnu riepām. Pēc viņa teiktā tā nav tipiska parādība, turklāt darbu veikšanas laikā ceļš esot bijis norobežots. 

Tehnoloģijas galvenā priekšrocība ir iespēja ātri atjaunot satiksmi pēc ceļa seguma remontdarbu pabeigšanas, kas uz P88 arī izdarīts. Nepatīkamu pārsteigumu sagādājis un padarīto sagandējis negaidīts un spēcīgs lietus, kas parasti tā nenotiek, norādījis Karps. 

FOTO: Ekrānuzņēmums no Degpunktā sižeta

"Plānojot remontdarbus, darbu vadītājs skatās laika prognozi un mēģina darbus ieplānot, kad nelīst lietus. Es gribu atvainoties visiem autovadītājiem par sagādātajām neērtībām. Bet droši vien, ka ir jāpārdomā, ka kādu laiku, stundu, divas vai trīs pēc darbu veikšanas varbūt uz vietas jāveic papildu dežūras," - tā Karps.

Visbeidzot, ikviens, kuram ir jelkādas pretenzijas par apskādēto auto, var vērsties LAU. "LAU ir veicis savas darbības, nodrošinājis civiltiesisko apdrošināšanu. Ja ir šādi gadījumi, aicinām vērsties ar iesniegumu, rakstot uz e-pastu pretenziju par konkrēto lietu, vietu un laiku. Mēs tālāk nodosim apdrošinātājam."

Uz augšu
Back