"TikTok" vairākiem tīņiem ļāvis gada laikā nopelnīt miljoniem dolāru

Ilustratīvs foto

FOTO: EPA/Scanpix

Īsi pēc tam, kad ASV prezidents Donalds Tramps draudēja aizliegt “TikTok”, 19 gadus vecā Adisona Reja Īsterlinga darīja to, ko prot vislabāk. Viņa publicēja īsu video, kurā iedomājās savu dzīvi bez lietotnes – viņa atgriezās universitātē, kur pērn sāka studijas žurnālistikā.

Kā raksta “Forbes”, Īsterlinga nav viena no parastajiem jauniešiem, kas sava prieka pēc Ķīnas tehnoloģiju uzņēmuma “DanceByte” platformā publicē īsos video. Viņa, pateicoties “TikTok”, ir kļuvusi par vispelnošāko “TikTok” zvaigzni, pērn nopelnot vairāk nekā piecus miljonus dolāru. Tas noticis, pateicoties viņas 54 miljoniem sekotāju, kā arī sadarbības līgumiem ar “American Eagle” un “Spotify”. “Pateicoties “TikTok”, es esmu tur, kur es esmu,” saka Īsterlinga.

Kamēr “TikTok” īpašuma tiesību nākotne pašlaik nav skaidra, ir saprotams, ka daudziem cilvēkiem "TikTok” nav tikai lietotne brīvā laika pavadīšanai. Adisona Reja, kā arī vēl vairāki jaunieši ir iekļuvuši miljonāru sarakstā – laika posmā no pagājušā gada jūnija līdz šī gada jūnijam platformā nopelnot vairāk nekā vienu miljonu dolāru. Viņi sāk apzināties savu slavu, kā arī ar šiem jauniešiem sadarbojas tādas kompānijas kā “Sony”, “Chipotle” un “Revlon”.

Pirms gada Īsterlinga sāka studijas universitātē, kur sāka veidot dažādus “TikTok” video, kuros meitene dejoja. Viņa jau rudenī sasniedza viena miljona sekotāju atzīmi, un jauniete ātri kļuva pazīstama universitātē. Citi studenti ar viņu vēlējās nofotografēties, un visi zināja viņas vārdu.

Jau rudenī viņa sāka publicēt sponsorētos ierakstus, ko finansēja tīmekļa sieviešu apģērbu veikals “Fashion Nova”. Decembrī meitene universitāti pameta, lai pilnībā varētu baudīt slavas pilno dzīvi.

Viņa pievienojās “Hype House” - “TikTok” radošajam kolektīvam, kas palīdzēja vēl vairāk popularizēt viņas profilu. Sekoja vairākas biznesa iespējas, un ienākumi sāka strauji augt.

Jūlijā jauniete kļuva par “American Eagle” reklāmas seju, un viņa dažādu platformu – TV, drukātajās un interneta reklāmās reklamēja jauniešu apģērbu kompāniju. Viņa tāpat izveidoja savu kosmētikas līniju, ļaujot noslēgt vēl dažādas izdevīgas vienošanās.

Otra pelnošākā jauniete “TikTok” ir Šarlija D’Amelio. Viņa kopš pērnā gada jūnija, kad publicēja savu pirmo “TikTok” video, ir nopelnījusi ap četriem miljoniem dolāru. Pagājušā gada otrajā pusē jauniete publicēja vairākus deju video, kas kļuva slaveni, kā rezultātā dziedātāja Bebe Reksa piedāvāja piedalīties koncerta atklāšanas priekšnesumā.

Kopš tā laika viss notika ātri – Šarlija pameta savas mājas Konektikutas štatā un pārcēlās uz Losandželosu. Viņa noslēdza darījumus ar vairākām kompānijām, piemēram, “EOS Cosmetics”, un bija redzama “Sabra Hummus” reklāmā, kas tika translēta “SuperBowl” laikā. Viņa kopā ar māsu Diksiju (kas ir trešā pelnošākā “TikTok” zvaigzne) regulāri veidoja video “Hype House”, un vēlāk kļuva zināms, ka abas māsas kļūs par "Hollister” reklāmas sejām. Maijā, kad Šarlija kļuva 16 gadus veca, viņa bija sasniegusi to, par ko daudzi sociālo tīklu influenceri sapņo – viņai ir apģērbu līnija ar viņas zīmolu, piemēram, jaka ar kapuci, kas maksā 60 dolārus (aptuveni 50 eiro).

Trešajā vietā ierindojas Diksija D’Amelio – Šarlijas vecākā māsa. Abas māsas regulāri parādās viena otras video. Diksijai ir izdevies sasniegt 32 miljonu sekotāju atzīmi, un viņa nopelnījusi 2,8 miljonus dolāru. Atšķirībā no māsas Diksija ir sākusi savu mūziķes karjeru. Jūnijā viņa laida klajā savu pirmo singlu “Be Happy”, kas ātri kļuva par “YouTube” hitu, apsteidzot Kanjes Vesta un Trevisa Skota mūzikas video, kas tika laists klajā tajā pašā dienā.

Ceturtajā vietā pelnošāko “TikTok” zvaigžņu sarakstā ierindojas Lorēna Greja, kura nopelnījusi 2,6 miljonus dolāru.

Kad jauniete sāka darboties platformā, viņa bija sastapusies ar dažādiem netalantīgiem menedžeriem, kas nav spējuši ieraudzīt viņā talantu un tāpēc izgāzuši dažādas sponsorēšanas vienošanās.

“Vienīgā persona, kas zina, kā izveidot Lorēnas Grejas zīmolu un kā būt Lorēnai Grejai, ir pati Lorēna Greja,” meitene atzina vienā intervijā, kurā atklāja, ka viņai nav ne aģenta, ne menedžera, ne arī kāda cita asistenta.

Viņa 2018. gadā parakstīja vienošanos ar “Virgin Records” un ir izdevusi astoņus singlus. Līdz šā gada pavasarim Grejai bija lielākā fanu bāze visā “TikTok”, kas ļāva viņai noslēgt vienošanos ar “Skechers”, “Hyundai” un “Burger King”. Pašlaik viņa strādā pie jaunas sadarbības – radot saturu kompānijas “Revlon” “TikTok” profilam.

Piektajā vietā ierindojas puisis – 1,5 miljonus dolāru nopelnījušais Džošs Ričards. Viņš guvis ienākumus no sponsorlīgumiem ar “Reebok”, “HouseParty”, savu produktu līnijas, “YouTube”, kā arī dziesmām, kas izdotas “Warner Records” paspārnē. Viņš ir dibinājis savu talantu menedžmenta kompāniju “TalentX”, kā arī savu dzērienu biznesu - “Ani Energy”. Viņš ir pievienojies arī lietotnei “Triller”, kas ir uzskatāms par nelielu “TikTok” konkurentu.

Ričards pozicionē sevi kā ietekmīgu mediju personību, kas ir visai atšķirīgs tēls no viņa iepriekšējās darbības - “TikTok” viņš sevi pozicionēja kā slikto zēnu.

Pagājušajā gadā, dzīvojot netālu no Toronto, Ričards guva ātru slavu dziedot, dejojot un veidojot dažādus citus video, kuros Ričards redzams “spuraina tīņa” lomā.

Līdzīgi kā citi “TikTok” influenceri, arī Ričards pārcēlās uz Losandželosu. Tur viņš radīja “Sway House” - kolektīvu, kas ieguva ne pārāk labu slavu, jo divi no Ričarda sabiedrotajiem tika arestēti par apsūdzībām narkotiku izplatīšanā un Covid-19 karantīnas pārkāpšanā.

Ričards pašlaik ir izvācies no savām mājām Losandželosā, un atzinis, ka “Sway House” nebija tas, ko viņš dzīvē bija iecerējis sasniegt. “Tas bija liels haoss. Es devos pa ceļu, ko negribēju,” atzina Ričards.

Iepriekš vēstīts, ka ASV Tramps ir devis uzņēmumiem 45 dienas laika, lai panāktu vienošanos. Pirms tam prezidents draudēja aizliegt "TikTok" ASV, pamatojoties uz nacionālās drošības apsvērumiem.

ASV amatpersonas pēdējos mēnešos paudušas bažas, ka Pekina varētu izmantot "TikTok" spiegošanai vai cenzēt lietotnes saturu. Savukārt "TikTok" noliedz, ka to ietekmētu Ķīnas valdība.

"TikTok" popularitāte pasaulē pēdējā laikā strauji pieaugusi, īpaši gados jaunu cilvēku vidū. Lietotne piedāvā veidot īsus videoklipus un ar tiem dalīties.

"ByteDance" svētdien paziņoja, ka ir apņēmusies saglabāt globālas kompānijas statusu, neskatoties uz "sarežģītām un neiedomājamām grūtībām", tostarp saspīlēto politisko vidi.

Uz augšu
Back