Interesanti fakti, ko nezināji par elektrisko Nissan Leaf (1)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Nissan Leaf
Nissan Leaf Foto: Publicitātes foto

Pirms desmit gadiem Nissan laida tirgū vienu no pirmajiem masveidā ražotajiem elektromobiļiem Leaf. Ņemot vērā, ka nupat pie kādas pircējas Norvēģijā devies 500 tūkstošais Leaf eksemplārs, lūk, daži fakti par vienu no pasaulē pārdotākajiem elektroauto.

1. Viens no pirmajiem elektroauto, kas radīts no nulles

Pirms desmit gadiem Leaf bija viens no retajiem automobiļiem, kas jau tika projektēts kā elektriskais auto. Pārējie tā laika elektromobiļi lielākoties bija pārveidotas iekšdedzes dzinēja mašīnas. Tas arī lielā mērā izskaidro oriģinālā Leaf izskatu, kas bija pakārtots aerodinamikai. Tā ir faktors, kas lielā mērā nosaka, cik efektīvi tiks izmantoti akumulatora resursi. 

Arī auto smagākās detaļas – akumulatora – novietošanai zem sēdvietām un brīvajai vietai kājām aizmugurē ir noteikts mērķis – iespējami pazemināt auto smaguma centru, lai uzlabotu auto strukturālo izturību un braukšanas stabilitāti.

Akumulators arī ir tas, kas turpmākajos Leaf uzlabojumos piedzīvoja vienas no lielākajām pārmaiņām. Sākumā tā ietilpība bija 24 kWh, bet nu jau tā sasniegusi 62 kWh, un gaitas rezerve attiecīgi palielinājusies no 177 km līdz 385 km.

2. Plastmasas pudeles auto interjerā

Aptuveni 60% no pirmās paaudzes Nissan Leaf interjera veido pārstrādāti materiāli. Lielākā daļa šo materiālu ir plastmasas pudeles. Tāpat interesanti, ka automobiļa dzīves cikla beigās 99% no tā var pārstrādāt atkal – plastmasas pudelēs vai jaunos auto.

3. Priekšējie lukturi padara auto vēl klusāku

Inženieri šai eksterjera komponentei atraduši papildu funkcionalitāti. Piešķirot auto priekšējiem lukturiem spārnveida formu, tika panākts, ka pretvējš tiek novirzīts gar spoguļiem, tā samazinot trokšņu līmeni auto salonā līdz minimumam.

Lukturi nav vienīgā inženiertehniskā inovācija. Vēlākajos modeļos tika ieviests arī tā dēvētais E-pedal, kas ar rekuperācijas funkciju lieliski aizstāj bremžu pedāli. Turklāt visu iegūto bremzēšanas enerģiju elektronika izmanto akumulatoru uzlādei. Šādi pilsētas ciklā Leaf spēj nobraukt bez uzlādes līdz pat 528 km.

4. Pārdotākais elektroauto pasaulē

1.septembrī kāda Norvēģijas galvaspilsētas Oslo iedzīvotāja kļuva par 500-tūkstošā Nissan Leaf īpašnieci. Latvijā tikmēr kopš 2014.gada līdz šā gada jūlija beigām reģistrēti 122 Nissan Leaf.

5. Viens no apbalvotākajiem elektroauto

10 gadus ilgajā mūžā Leaf ir saņēmis vairākas autoražotāju iekārotas balvas. To vidū ir “Green Car Vision 2010” balva, ko žurnāls “Green Car” pasniedz ik gadu auto izstādē Vašingtonā, Eiropas gada auto 2011, Pasaules gada auto 2011 un Japānas Gada auto 2011 - 2012.

6. Leaf akumulators darbina ne tikai auto, bet arī dod enerģiju ēkām

Aptuveni trīs mēnešus pēc pirmās paaudzes Leaf laišanas tirgū Japānas Ziemeļaustrumu krasts piedzīvoja spēcīgu zemestrīci un cunami. Pēc katastrofas 4,8 miljoni mājsaimniecību palika bez elektrības. Nissan piešķīra 66 Leaf spēkratus glābšanas dienestiem. Martā šajā apvidū vēl ir gana auksts, tāpēc evakuācijas centra mediķi bija pirmie, kuri auto ražotājam vaicāja, vai spēkrata baterijas var izmantot arī “pretējā” virzienā, proti, lai no tām iegūtu elektrību.

Tieši šī pieredze iedvesmoja ražotāju pasteigties ar jaunas akumulatora tehnoloģijas – divvirzienu uzlādes – attīstīšanu. Proti, lai akumulatora enerģiju varētu izmantot ne tikai braukšanai, bet arī, piemēram, veļasmašīnas un ledusskapja darbināšanai mājās.

2020.gadā Nissan par šīs tehnoloģijas attīstīšanu un īstenošanu saņēma Japānas “Best Resilience Award” biznesa un industrijas kategorijā.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu