Japāņu firma Aspark gatavojas jau tuvākajā laikā sākt savas elektriskās mašīnas Owl ražošanu. Process gan ir ievilcies un sākotnējais debijas brīdis jau sen ir aiz muguras, taču mašīnai, kas pretendē kļūt par straujāko ielas auto pasaulē, tas ir piedodams.
Japāņu uzņēmums jau tuvākajā laikā sāks ražot pasaulē "fiksāko un zemāko" mašīnu (3)
Pirms dažiem gadiem autobūves pasauli pāršalca ziņa, ka līdz tam nedzirdēts uzņēmums Aspark, kurš saknes iedzinis Japānā, gatavojas izlaist neticami dinamisku elektroauto - modeli Owl, kurš līdz 100 km/h spēj paātrināties mazāk nekā 2 sekundēs.
Standarta paātrinājums 1,69 sekundēs
Tas ir cipars, kam grūti noticēt, tomēr pēc nelielas izstrādes kavēšanās un sākotnējā modeļa izlaides termiņa nokavēšanas un vairākiem iekšējiem testiem Aspark paātrināšanās rādītāju pat ir uzlabojuši. No 1,92 sekundēm iepriekš līdz 1,69 sekundēm tagad. Tiem, kuri mēra paātrinājumu līdz 60 jūdzēm stundā, attiecīgais skaitlis ir 1,62 sekundes.
Kā tas panākts? Ar vairākiem tehniskiem pielāgojumiem un uzlabojumiem, no kuriem būtiskākais ir par pūci nodēvētajam modelim izvēlēto spēka agregātu kopums. Iepriekš bija paredzēts, ka 900 kg smagajam un tikai 99 centimetrus augstajam auto, kuram gan visai grūti iedomāties ikdienai piemērotus dzīves apstākļus, tiks ielikti elektromotori ar 436 ZS maksimālo jaudu un 760 Nm griezes momentu, bet tagad Aspark runā jau par 2012 ZS un 2000 Nm.
Ievērojami uzlaboti ir arī citi elektromobiļiem noteicošie raksturlielumi. Nobraucamais attālums ir trīskāršojies līdz 450 km, savukārt maksimālais ātrums no sākotnējiem 280 km/h paaugstināts līdz 400 km/h.
Stipri ierobežotā skaitā un par astronomisku naudas summu
Aplūkojot Aspark Owl fotoattēlus, rodas iespaids, ka tas ir kāds oglekļa šķiedras prototips, kas izgatavots dalībai Lemānas sacensībās. Tas nudien ir garš, plats un ātrs kā LMP1 kategorijas mašīnas, kas visiem pārējiem izturības sacīkšu dalībniekiem rāda ceļu, braucot pa priekšu, tomēr Owl ir koplietošanas ceļiem domāts auto.
Ne visur ar to varēs iebraukt un iegriezties. No otras puses - tikai pavisam nedaudzi auto entuziasti šo auto varēs iegādāties. Jo salīdzinājumā ar Owl tādas mūsdienu supermašīnas kā Bugatti Chiron jau var uzskatīt par plaša patēriņa preci, jo japāņu mašīnu Turīnā, sadarbojoties ar Manifattura Automobili Torino, plānots uzbūvēt vien 50 eksemplāros jeb desmit reizes mazākā apjomā nekā Chiron. Bugatti automobilis ir arīdzan krietni lētāks, jo bāzes versijā maksā 2,5 miljonus eiro, kamēr Aspark Owl - 2,9 miljonus.