Bērnu slimnīcā ik gadu ārstējas aptuveni 15 000 pacientu, un nevienam nav noslēpums, ka tieši veselīgs uzturs ir viens no faktoriem, kas veicina ātrāku atlabšanu. Tomēr līdz šim tieši ēdināšana bija tā, par ko sūdzības slimnīcā tika saņemtas visbiežāk.
“Tikai 24% bērnu un bērnu vecāku slimnīcas ēdienu novērtēja pozitīvi. Pārējā bija kritika, diezgan barga kritika,” norāda TV3 ziņām Bērnu slimnīcas fonda vadītāja Liene Dambiņa.
Visbiežāk sūdzības bija par to, ka ēdiens ir atdzisis, nav vizuāli pievilcīgs, kā arī bērni īsti nemaz nesaprot – kādi produkti atrodami uz šķīvja. Slimnīcas pārstāvji neslēpj – ēdienkarte un gatavošanas tehnoloģija nemainījās 20 gadus. Novecojis bija ne tikai inventārs, bet arī ēdiena pasniegšanas kultūra.
Tagad virtuve ir pilnībā atjaunota un modernizēta. Vienlaikus izveidotas ēdienkartes, kas būs pielāgotas arī pacientiem ar dažādu pārtikas produktu nepanesību.
“Profesionāļu komanda ir izstrādājusi, kā mēs sakām, desmit receptes desmit dienām, lai ēdiens šeit būtu daudzveidīgs un neatkārtotos katru dienu viens un tas pats,” stāsta Bērnu klīniskās universitātes slimnīcas vadītājs Valts Ābols.