Volvo patentē bīdāmas stūres tehnoloģiju

FOTO: TVNET kolāža

Jēdziens "automašīnas vadītāja sēdeklis" zaudēs jēgu, ja Volvo ieviesīs dzīvē pašu nupat patentēto bīdāmās stūres tehnoloģiju. 

Mūsdienās reti kuram auto nav iespējams regulēt stūri. Ja nevar gan uz augšu un leju, gan arī dziļumā, tad tikai augstumā regulēt stūri var pat lētākajiem jaunajiem auto. Tas arī ir būtiski, jo pareiza stūres pozīcija attiecībā pret sēdekli un vadītāju ir viens no faktoriem, kas ietekmē drošu braukšanu.

Volvo tikmēr lūkojas nākotnē un nupat ir patentējuši sistēmu, kas perspektīvā automašīnas padarītu vēl funkcionālākas, kā arī lētākas ražošanā. 

FOTO: Publicitātes foto

Šobrīd tie kontinentālās Eiropas ražotāji, kas apkalpo, piemēram, Japānu un Lielbritāniju, ir spiesti ražot divu tipu mašīnas - ar stūri labajā un ar stūri kreisajā pusē -, bet Volvo ideja ir radīt sistēmu, kas ļautu stūri ar instrumentu paneli un visiem būtiskākajiem slēdžiem vienkārši pārstumt no salona kreisās puses uz labo un atpakaļ. Reģistrētajā patenta pieteikumā minēts un tas arī skaidri redzams pievienotajos attēlos, ka stūre pa sliedi bīdāma no vienas salona puses uz otru un var pat atrasties salona vidū, lai šoferītis savā nākotnes XC 40 varētu sajusties kā supermašīnā McLaren F1

FOTO: Publicitātes foto

Viegla mašīnas pielāgošana konkrētās valsts braukšanas paradumiem ir tikai viens no ieguvumiem. Volvo norāda arī, ka šāds mehānisms lieti noderētu automobiļos ar pilno vai pat daļējo autonomās braukšanas sistēmu. Piemēram, iekļūstot sastrēgumā, mašīnas vadītājs varētu stūri aizbīdīt prom un iegūt plašu telpu savām vajadzībām, lai, piemēram, būtu ērtāk turēt rokās grāmatu.

Lai gan Volvo ieceres kādam var izklausīties pēc zinātniskās fantastikas un idejām, kas noskatītas Star Trek filmās, patiesībā te nekā sarežģīta nav. Nepieciešams vien vēl plašāks drive-by-wire jeb elektroniskas vadības tehnoloģiju lietojums, kas jau tagad ir samērā izplatīts. Arī pedāļus varētu pielāgot pēc vajadzības, tradicionālos mehānismus aizstājot ar plāksnēm, kas reaģē uz spiedienu, vai arī ar hidrauliski/pneimatiski aktivizējamiem sensoriem. Tie tad būtu uzstādīti salona abās pusēs un ieslēgtos, līdzko uz attiecīgo pusi pārbīdīta stūre.

FOTO: Publicitātes foto

Kad patentētās idejas varētu kļūt par realitāti, ziņu nav. Taču skaidrs ir viens - atšķirībā no ātruma, kas pārsniedz 180 km/h, stūri mums Volvo pagaidām negrasās atņemt. 

FOTO: Publicitātes foto
Uz augšu
Back