Pārbaudītas vērtības pilsētā, laukos un testu poligonā - Nissan Qashqai

Pēdējo gadu tendence automobiļu tirgū ir tāda, ka automašīnas ar klasiskā tipa virsbūvēm, piemēram, hečbeki, par sedaniem nemaz nerunājot, zaudē popularitāti. Tā vietā pircējs priekšroku dod krosoveriem, kas tie paši hečbeki vien ir, tikai ar lielākiem riteņiem un lielāku klīrensu. Tātad automobiļiem, kas no lietojamības un funkcionalitātes viedokļa ir par kārtu pārāki.

Viens no šādiem automobiļu modeļiem, kas ietilpst automašīnu tirgotāja Skandi Motors piedāvājumā un pasaules ceļus un bezceļus deldē jau kopš 2007.gada, ir Nissan Qashqai. Japāņu ražotāja veiksmes stāsts, kurš, ja tā var teikt, atbrauca, ieraudzīja un uzvarēja, kopā ar mazo brālīti Juke kļūstot par Nissan karognesēju un "naudas mašīnu".

Aizvadīto gadu laikā Nissan Qashqai ir piedzīvojis vienu pilnvērtīgu paaudžu maiņu, kā arī tā dēvēto feisliftu pirms pāris gadiem. Modelis gan nepārtraukti ticis uzlabots un pilnveidots arī pēc tam, lai iegūtu pašreizējo formu, izpildījumu un aprīkojumu. Tādējādi

svaigu ārējo dizainu papildina laikmetīgs interjera izpildījums, atbalsta un drošības sistēmas, bez kurām neviens mūsdienu auto vairs nav iedomājams,

kā arī dzinēji, kas atbilst pēdējām izmešu prasībām un arī priecē ar zemu patēriņu ne tikai uz papīra, bet arī reālajos apstākļos. Par to faktiski jebkurā laikā var pārliecināties pie Nissan oficiālā pārstāvja Skandi Motors.

Mašīnas sensoru komplekss uzmanīgi un nepārtraukti vēro Qashqai tiešā tuvumā notiekošo. Pat tad, ja uz mirkli novērsies, lai izvēlētos nākamo radiostaciju vai dziesmu savā pleilistē, auto nepārstāj vērot aklās zonas vai mērīt attālumu līdz priekšā braucošajam auto. Ja tas saruks pārāk strauji, mašīna par to ar nepārprotamu signālu pavēstīs. Pirmajās reizēs varbūt būs pārsteigums, taču ātri vien sāksi novērtēt, ka

automobilis ir kā uzticams plecs, uz kura atbalstīties, lai droši izkļūtu no lielpilsētas burzmas.

Teorētiski jau ārkārtas bremzēšanas sistēmai vajadzētu mašīnu automātiski atturēt no sadursmes ar priekšā braucošo, ja ignorē visus brīdinājumus, tomēr vienmēr līdz šim ir izdevies no šāda scenārija izvairīties. Brīdinājuma sistēmas pīkstiens ir tik pārliecinošs un nepārprotams, ka interese par jebkurām citām nodarbēm zūd momentā.

FOTO: Nissan

Vispār jau Nissan Qashqai tiek pozicionēts kā pilsētas krosovers. Lai gan tas ir pietiekami liels, lai būtu piekraujams ar visu nepieciešamo un parocīgi izmantojams arī tālos ceļojumos, tas, tāpat kā lielais vairums automobiļu, savas dienas lielākoties pavada pilsētvidē. Un šeit nav tik liela nozīme maksimālajam ātrumam, kā veiklībai, dinamikai un lietošanas ērtumam.

Qashqai piemīt visas šīs īpašības, un par to varējām pārliecināties gan pilsētas džungļu ikdienā, meklējot brīvas stāvvietas galvaspilsētas centrā, gan sporta kompleksa 333 testu poligonā,

kur krosovera veiklību praktiskajos izmēģinājumos pārbaudīja grupas Headline balss Lauris Busulis.

FOTO: Nissan

Auto ir tik labs, cik labi sabalansēti ir visi automašīnas mezgli. Jo ko dod kosmiska jauda, ja mašīnai stūres mehānisms ir kā no padomju perioda, un ko dod augsts maksimālais ātrums, ja mašīnai ir sliktas bremzes? Abos gadījumos atbilde varētu būt stipri līdzīga - neko. Ar Qashqai ir citādāk.

Šajā auto Nissan ir atraduši labu recepti, kā vienā automobilī apvienot kompaktus virsbūves gabarītus, kas nozīmē ērtu lietošanu pilsētā, augstu klīrensu, kas nozīmē lielākas ērtības un drošību, dodoties ārpilsētā, augstāku sēdpozīciju, kas nozīmē labāku redzamību uz āru.

Lai arī Qashqai ir augstāks par klasiskajiem auto un ar augstāku smaguma centru, sporta kompleksa 333 testu poligonā ierīkotajā izaicinājumu joslā automobilis parādīja, ka ir pietiekami izveicīgs gan slalomā starp piloniem, gan arī negaidīto šķēršļu joslā. Šeit gan mākslīgi radītos apstākļos jāizvairās no ūdens šaltīm, kas neizdošanās gadījumā var beigties ar nomazgātu auto, taču reālos apstākļos automašīnas dinamiskās iespējas ļaus izvairīties no kāda neuzmanīgāka jaunieša ar skrejriteni, velobraucēja vai citas mašīnas. 

FOTO: Nissan

Tuvojoties ziemai, aktuāla kļūst arī mašīnas slīdamības problēma. Viss mašīnas svars balstās uz četrām riepām, kuru kontakta virsmas laukums ar zemi ir aptuveni aploksnes lielumā. Bez tā, ka ziemas apstākļos, kad bieži vien riteņu saķere ar ceļa segumu ir vājāka nekā sausā laikā vasarā, starp drošību ietekmējošajiem faktoriem ir arī braucēja iemaņas. Tās, protams, vislabāk izkopt, braucot diendienā, taču ļoti vērtīga ir pavizināšanās realitātei pietuvinātos, bet  mākslīgi radītos apstākļos. Tā ir arī teicama iespēja sajust auto, sajust, kā tas reaģē un uzvedas, kad saķere pēkšņi pasliktinās. Skaidrs, ka cilvēks, kurš ikdienā ir radis pārvietoties pārdomāti, mierīgi un bez lieka riska, ekstrēmā situācijā var apjukt.

Tādēļ svarīgas ir elektroniskās atbalsta sistēmas, kas smagāko un atbildīgāko darbu automašīnas savaldīšanā spēj paveikt pilnīgi patstāvīgi.

To šeit pievienotajā video lieliski demonstrē mūziķis Lauris Busulis, kad viņa vadītais Nissan Qashqai uz ārkārtīgi slidenas virsmas tomēr saglabā vadāmību, kamēr automobilis bez elektroniskajiem palīgiem būtu nevadāms, sagrieztos kā vilciņš vai pat izslīdētu no trases. 

FOTO: Nissan

Tā kā ziema nudien nav aiz kalniem, Qashqai var kļūt par labu sabiedroto kā ikdienas gaitās, tā arī nestandarta braucienos pa meža takām. Protams, paaugstinātā balstiekārta jau tā dod zināmas priekšrocības, ja salīdzina ar parastu hečbeku, taču ar automātisko pilnpiedziņas sistēmu, kas atkarībā no izvēlētā dzinēja arī ir Qashqai pieejamā aprīkojuma sarakstā, Nissan krosovers jau sper kāju apvidus automobiļu segmentā, kur japāņu zīmols allaž bijis spēcīgs spēlētājs.

FOTO: Nissan

Materiāls tapis sadarbībā ar Skandi Motors

Uz augšu
Back