Kā izmainīt gadu desmitiem praktizētas vadības metodes

TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
Deivids Burkus
Deivids Burkus Foto: publicitātes

Izdevniecībā "Avots" klajā nākusi Deivida Burkus (David Burkus) grāmata vadītājiem "Jauna vadība" ("Under New Manegement"), kurā atrodamas jaunas, radikālas un pat revolucionāras idejas. 

Biznesa vide ir pilnīgi citāda, nekā bija pirms nieka desmit gadiem un augt, elpot, attīstīties ir sekmīga uzņēmuma priekšnosacījums.  

“Nav šaubu, ka šajā grāmatā paustās domas liks uzacīm izbrīnā saraukties. Lielākā daļa ideju ir jaunas, radikālas un pat revolucionāras. Un jūs katrā ziņā varat tās noraidīt kā pārmērīgas, lai tās vispār darbotos. Taču ir viens āķis. Kā redzēsiet katrā nodaļā, šiem “radikālajiem” priekšstatiem jau ir sava vieta daudzās vispāratzītās un tālredzīgās korporācijās, turklāt patiesībā tie ne tikai darbojas, bet arī organizācijas, kas tos izmanto, zeļ un plaukst,” teikts izdevēju preses paziņojumā. 

Vai tik modernā atvērtā darba telpa vairo produktivitāti vai to grauj?

Kā izvērtēt darbinieku – vai tas ir tikai vadītāja ziņā, vai pareizāk un precīzāk būtu ļaut kolektīvam spriest par kolēģa efektivitāti pēc pārbaudes laika beigām?

Vai labāk, ja alga ir slēpta, vai tomēr vērtīgāk, ja kolēģi zina, kurš saņem cik?

Kā ir ar atvaļinājumu un brīvā laika politiku?

Kā atlaist darbinieku, tostarp – vai kompensācija nāk uzņēmumam par labu vai ne?

Vai uzņēmumā ierobežot elektroniskā pasta pieejamību?

Un vai vadītāji un menedžeri vispār ir vajadzīgi? Pētījumi ir apliecinājuši, ka darbinieki tomēr ir ražīgāki, ja viņiem dodam lielāku vaļu.

Jebkura autora ierosinājuma pamatā ir izpētes rezultāti, kas palīdzēs saprast, kur tad īsti meklējama sekmīga uzņēmuma atslēga. Uzmanības centrā ir nevis tas, kas ir “pareizi, jo tā pieņemts”, bet tas, kas sniedz rezultātus (un lielākoties tas atvieglo dzīvi ikvienam procesā iesaistītajam).

"Jauna vadība"
"Jauna vadība" Foto: publicitātes

Grāmata aplūko vidēju un lielu uzņēmumu struktūru, taču principi ir vieni un tie paši jebkurā darbvietā. Tiesa, mazie uzņēmumi nereti ir pamainījušies laikam līdzi, kamēr lielākie ir stīvāki, taču idejas šeit atradīs ikviens, kura pārziņā ir kaut tikai pāris darbinieku.

Par autoru

Deivids Burkus ir asociētais profesors ar specializāciju līderības mākslas un inovācijas jomā. Viņš ir piecu grāmatu autors, kurš regulāri uzstājas pasākumos par inovācijas tēmu. Viņa raksti ir publicēti neskaitāmos prestižos preses izdevumos.

Deivida Burkus lekcija (angļu val.)

Mīkstie vāki, 274 lpp.

www.avotsabc.lv.

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu