Apkure pieslēgta gandrīz visām "Rīgas namu pārvaldnieka" apsaimniekotajām mājām

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Apkures radiatori.
Apkures radiatori. Foto: Ieva Čīka/LETA

Pašlaik apkure pieslēgta teju visām 2600 pašvaldības SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP) apsaimniekotajām ēkām un siltuma piegāde patlaban tiek nodrošināta 85% AS "Rīgas siltums" klientu, informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Kā Rīgas domes priekšsēdētāju Mārtiņu Staķi (APP) tikšanās laikā informēja RNP valdes un padomes pārstāvji, apkures pieslēgšana kavējas divām RNP apsaimniekotajām mājām.

Atsevišķu lēmumu RNP valde pieņēma par 116 māju pieslēgšanu, kurās par pēdējo apkures sezonu bija daudz lielāks parāda procents nekā vidēji uzņēmuma klientu mājās. Naktī uz 16.oktobri valde pieņēma lēmumu pieslēgt apkuri arī šīm mājām un sākt darbu par parādu piedziņu. Šo 116 māju pieslēgšana tika sākta un pabeigta 19.oktobrī.

Pirmā RNP klientu māja, balstoties uz kopības lēmumu, apkurei tika pieslēgta 11.septembrī. Ņemot vērā laika prognozi, plānveidīgi RNP savu klientu mājām apkuri sāka pieslēgt 12.oktobrī. Līdz aizvadītās nedēļas beigām apkurei tika pieslēgtas visas mājās, par ko jau septembrī bija pieņemts valdes lēmums pieslēgt un pilnībā segti visi klientu parādi par pēdējo apkures sezonu.

Apkures sistēmai pēc pieslēgšanas nepieciešama sistēmas stabilizēšana un atgaisošana. Balstoties uz iepriekšējo gadu pieredzi, visu uzņēmuma māju apkures sistēmu atgaisošana, stabilizācija aizņem vidēji līdz divām nedēļām, tomēr atsevišķās mājās šis termiņš var būt ilgāks. Apkures sistēmu atgaisošana aizņem vairāk laika situācijās, kad dzīvokļos ir notikusi nesaskaņota, apkures sistēmai neatbilstoša, nesankcionēta siltuma tīklu pārbūve.

No kopējā skaita, kas bija jāpieslēdz apkurei, apkures pieslēgšana nav nodrošināta vai kavējas Blaumaņa ielas 21. namam, kur vēl nav pabeigta renovācija mājai, un ēkai Ķengaraga ielā 6d, kur pēc elektrotīkla avārijas nav elektrības kas traucē siltumtīkla un sūkņu darbību.

Deviņām RNP apsaimniekotajām mājām apkure netiks pieslēgta. Apkurei pagaidām netiks pieslēgta divdzīvokļu māja, kam apkure atslēgta jau aizvadītajā gadā, jo centrālapkure tikai vienam dzīvoklim, kas neapmaksā saņemtos pakalpojumus; divas mājas tiek virzītas uz ēkas konservēšanu; trīs mājas, kas šobrīd ir pārvaldnieka maiņas procesā; kā arī trīs mājas, kurās līdz tiek meklētas iespējas sadalīt siltummezglu ar blakusklientiem, lai nebūtu jāsedz trešo personu, kas nav RNP klienti, parādi.

Analizējot klientu pieteikumu un sūdzību skaitu, uzņēmums secina, ka sūdzību dinamika šobrīd ir ar lejupejošu tendenci. 2018.gadā bija saņemtas 16 211 sūdzības, 2019.gadā - 9470 sūdzības, bet šogad saņemtas 7607 sūdzības.

Apkures pieslēgšanas laikā novēroti arī ļaunprātīgi apkures sistēmas iztukšošanas un bojāšanas gadījumi. Par katru gadījumu, kad ir patvarīgi iztukšota vai bojāta apkures sistēma, tiek sastādīts akts un veikta fotofiksācija. Kopumā konstatēti vairāki desmiti apkures sistēmas patvaļīgas iztukšošanas vai bojāšanas gadījumu visā Rīgā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu