Liepājā ieradies pirmais zemās grīdas tramvajs (3)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ģirts Gertsons, liepajniekiem.lv

Kā vēsta portāls liepājniekiem.lv, naktī uz otrdienu, 17. novembri, Liepājas ostā ieradies pirmais no sešiem zemās grīdas tramvajiem, kas izgatavoti Horvātijas rūpnīcā «Končar Electric Vehicles Inc».

Ceļš no prāmja piestātnes cauri Ziemeļu priekšpilsētai un Jaunliepājai – vispirms pa Oskara Kalpaka ielu, tad pa Raiņa ielu, tad varenajam tramvaja vedējam izgrozoties Jaunajā ostmalā, lai iegrieztos Rīgas ielā, un visbeidzot lēnītiņām pa bruģēto Rīgas ielu līdz tramvaju depo bija daudz vienkāršāks un ātrāks nekā turpmākais darbs, lai tramvaju dabūtu uz vietējām sliedēm.

Apmēram stunda pagāja, līdz astoņi horvātu darbinieki no tramvaja ražotājas rūpnīcas ”Končar Electric Vehicles Inc” samontēja un uz sliedēm nostiprināja speciālo no Horvātijas atvesto sliežu rampu, pa kuru tramvajam nobraukt uz ielas.

Pēc tam pagāja stunda, līdz mašīnu ar tramvaju precīzi milimetrs milimetrā piebīdīja pie rampas, lai rampas sliedes savienotu ar kravas vedēja platformas sliedēm, uz kurām stāvēja jaunais Liepājas īpašums.

Cauri nerimstošajam lietum horvātu darbošanos un jauno transportlīdzekli ar ļoti lielu interesi vēroja SIA ”Liepājas tramvajs” nakts darbinieki, dažs jokoja, ka vēl jau tramvajam ”riepas jāpiepumpē”.

Pirmajam jaunajam tramvajam dots 250. numurs. Pašlaik pilsētas veco tramvaju sarakstā pēdējais ir ar 247. numuru. Jauna paaudze jāsāk ar apaļu numuru – naktī, salijis un tramvaja ierašanos vērodams tāpat kā citi SIA ”Liepājas tramvajs” darbinieki, pastāstīja uzņēmuma vadītājs Aigars Puks. Skaitlis rāda, ka visā ilgajā Liepājas tramvaju pastāvēšanas mūžā kopš 1899. gada septembra pa Liepājas ielām ripojuši jau vairāk nekā 200 tramvaja vagonu.

Katram jaunam dod nākamo numuru, vien šo kārtību, iespējams, precīzi neievēroja kara laikos, teica A. Puks. Esot nospriests, ka 248. numuru piešķirs vēsturiskajai ”Sniegbaltītei” – tramvaja ceļu sniega šķūrētājam, bet 249. numuru varbūt vēl kādam tehniskam pa sliedēm ritošam palīglīdzeklim.

Pašlaik Liepāja ar ”Končar” noslēgusi līgumu pavisam par 12 jaunu tramvaju ražošanu. Otrais gaidāms janvārī, bet pirmajiem sešiem Liepājā jābūt līdz maijam. Sagaidāms, ka Latvijas valdība akceptēs vēl divu tramvaju būvi, tāpat kā šiem, izmantojot Eiropas Savienības struktūrfondu līdzekļus. Tātad kopā Liepājai gaidāmi četrpadsmit jauni vagoni.

Jau ziņots, ka tramvaju piegādi un ripošanu pa Liepāju aizkavē Covid-19 pandēmija, kas Horvātijā plosās daudz spēcīgāk nekā Latvijā. Jaunais tramvajs atradīsies depo un netiks aiztikts tikmēr, kamēr no Zagrebas neieradīsies tie rūpnīcas pārstāvji, ar kuriem varēs parakstīt tramvaja pieņemšanas un nodošanas aktu un kamēr nebūs notikušas Liepājas speciālistu mācības, lai pilnvērtīgi to varētu lietot, skaidroja A. Puks.

Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu