KAMAZ ieskatās nākotnē un ražos supermini elektroauto

Elektroauto Kama-1 FOTO: insideevs.ru

KAMAZ tradicionāli ražo kravas automobiļus, un arī tiem, kuri seko līdzi notikumiem autosporta pasaulē, KAMAZ vārds pirmām kārtām saistās ar smagajām mašīnām, kas izcīnījušas neskaitāmas uzvaras Dakaras rallijreidos. 

Tomēr laiki, paradumi un vajadzības mainās, un KAMAZ nu ir nobrieduši apgūt jaunas teritorijas - segmentu, kuru apdzīvo supermini automobiļi ar elektropiedziņu.

Publiskajā telpā nupat nonākušas jaunas ziņas par KAMAZ un Santkpēterburgas Politehniskās universitātes kopīgi izstrādāto pilsētas elektroauto Kama-1. Kā vēsta laikraksts Izvestija, šis auto tirdzniecībā varētu nonākt jau 2021.gadā.

Tā gaitas rezerve ar vienu uzlādes reizi provizoriski ir kā vairumam vidusmēra elektroauto, bet orientējošā cena - 1 miljons rubļu jeb aptuveni 11 tūkstoši eiro pēc pirmdienas valūtu kursa.

7

Pirmo reizi informācija par KAMAZ un Santkpēterburgas Politehniskās universitātes projektu izskanēja aprīlī. Toreiz tika ziņots, ka tas būs supermini elektromobilis izmantošanai auto koplietošanas platformās. Galvenokārt Maskavā.

Izvestija toreiz rakstīja, ka Kama-1 pēc būtības ir mini krosovers ar 3,4 metrus garu un 1,7 metrus platu virsbūvi, salīdzinoši augstu klīrensu un īsām pārkarēm. Mašīnā ir četras sēdvietas un neliels bagāžnieks.

Automobilim paredzētas dažādas baterijas, bet pamata komplektācijā tās būšot ar 33 kWh ietilpību un pat uz šosejas ļaušot nobraukt līdz 300 kilometriem tālu ceļu.

7

Automobiļa maksimālais ātrums ir 150 km/h, savukārt pilsētai tipiskos 60 km/h tas spēj sasniegt 3 sekundēs.

Elektromobiļiem ļoti būtisks parametrs ir arī uzlādes ātrums un arī šajā ziņā Kama-1 sērijveida versija nelikšot vilties, jo mašīnīte atbalsta lieljaudas uzlādi, tādēļ bateriju līdz 70 - 80% līmenim varot uzpildīt 20 minūšu laikā.

Optimisti lēš, ka Kama-1 pārdošanā var nonākt jau 2021.gadā, lai gan izstrādātāji sākotnēji orientējās uz ražošanas sākumu tikai 2024.gadā.

Uz augšu
Back