"Lidojuma atmosfēra savās mājās": aviokompānija izpārdod glāzes, servīzes un citas lietas

Иллюстративное фото FOTO: Reuters / Scanpix

Lielbritānijas lidsabiedrība “British Airways” sākusi izpārdot dažādus priekšmetus, kas iepriekš izmantoti lidojumu laikā. Tā, piemēram, var iegādāties šampanieša glāzes, servīzes un citus piederumus. Ar to kompānija piedāvā “radīt lidojuma atmosfēru savās mājās”, vēsta BBC, atsaucoties uz “British Airways” paziņojumu.

Kompānija pandēmijas laikā ir zaudējusi ievērojamus līdzekļus. Aviācijas sadzīves priekšmetu vidū, kas tiek izpārdoti, ir arī gultasveļa, čības, kā arī dažādi marmora un kristāla izstrādājumi. Pārdoti tiek arī ēdiena pārvadāšanas ratiņi un dvieļi. Visi šie priekšmeti pirmdien nonākuši britu pārdošanas servisā “Whatabuy”.

Visdārgākais priekšmets, kas tiek pārdots, ir izolēta virtuves kabīne no lidmašīnas, kas maksā 75 tūkstošus mārciņu (aptuveni 84 tūkstošus eiro). Savukārt atsevišķu paplāšu cena pārsniedz 10 tūkstošus mārciņu par vienu gabalu.

“Tā ir neatkārtojama un unikāla iespēja radīt “British Airways” lidojuma sajūtu savās mājās,” norāda kompānijas zīmola vadības direktore Karolīna Martinola.

Ņemot vērā samazināto lidojumu skaitu Covid-19 pandēmijas dēļ, uzņēmumu konglomerāts IAG, kurā ietilpst lidsabiedrības “British Airways”, Spānijas “Iberia” un citas, pirmo desmit mēnešu laikā zaudējis 5,1 miljardu mārciņu (5,73 miljardi eiro). Pagājušā gada pirmajos desmit mēnešos peļņa bijusi teju divi miljardi mārciņu.

Tiek norādīts, ka aviokompāniju holdinga pasažieru plūsma otrajā ceturksnī samazinājusies par 95,3%, bet ceturtajā ceturksnī tiks izpildīta viena trešā daļa no pagājušā gada reisu apjoma.

Šā gada laikā tā nav pirmā reize, kad “British Airways” cenšas nosegt radušos zaudējumus. Iepriekš kompānija ziņoja, ka tā samazinās darbinieku skaitu par 13 tūkstošiem. Vairāk nekā 1000 no atlaistajiem darbiniekiem ir piloti.

Jūlijā “British Airways” izsolē “Sotheby’s” pārdeva tai piederošas 17 gleznas. Starp tām bija arī Bridžetas Railijas darbs “Cool Edge”, kas ļāva nopelnīt 1,87 miljonus mārciņu (aptuveni 2,1 miljonu eiro). Savukārt britu mākslinieka Demiena Hērsta glezna “Valium” tika pārdota par “tikai” 27500 mārciņām (aptuveni 31 000 eiro). Kopumā no izsoles lidsabiedrība ieguva 2,2 miljonus mārciņu.

“British Airways” pārstāvji uzsver, ka pašreizējā izpārdošana tiek īstenota ne tikai finansiālu problēmu dēļ. Personāla skaita samazināšanas dēļ, kā arī samazinātās flotes dēļ kompānijas noliktavās ir priekšmeti, kas ir kļuvuši nevajadzīgi, un no tiem nepieciešams atbrīvoties.

Tirdzniecības mājaslapas “Headforpoints.com” pārstāvis Robs Bērdžess skaidro, ka šī izpārdošana aviācijas cienītāju vidū radījusi īstu ažiotāžu.

“Liekas, ka pircējiem ir ļoti liela apetīte. Domāju, ka tas ir daļēji nostalģijas dēļ, bet daļēji tāpēc, ka daudziem priekšmetiem cenas ir pieejamas un daudz zemākas, nekā tās, par kādām iepērk “British Airways”,” skaidro Bērdžess.

Tā, piemēram, “William Edwards” traukus makaroniem no aviokompānijas var iegādāties par 40 mārciņām (45 eiro). Zīmola veikalā šāda cena ir par vienu, nevis četriem traukiem.

“Daļa no šiem priekšmetiem – segas, glāzes un citi nieki - jau ir izpirkta,” saka Bērdžess. Viņš piebilst, ka pasaulē ir atsevišķs suvenīru tirgus, kas saistāms ar aviācijas nozari. Piemēram, tie priekšmeti, kas “British Airways” pašlaik nav vajadzīgi, nākotnē varētu maksāt ļoti dārgi.

Uz augšu
Back