Ar pilnīgu izgāšanos beigusies jaunākā Global NCAP drošības testu sērija, kurā piedalījās pikaps Great Wall Steed 5.
Ķīniešu auto drošības testos "nogalina" manekenu (5)
Global NCAP, kas darbojas pēc Eiropas organizācijas Euro NCAP parauga un par savu misiju uzskata automobiļu drošības celšanu jaunattīstības tirgos, veic tikai viena veida trieciena testu - frontālu triecienu pret deformējamu barjeru ar 40 procentu pārklāšanos ar ātrumu 64 km/h. Tā, kā tas ir paredzēts 1997. gada Euro NCAP protokolā.
Global NCAP galvenā mītne atrodas Londonā, taču tā testē jaunattīstības valstīm domātus populārus auto. Šajā reizē organizācijas uzmanība bija veltīta trim Dienvidāfrikas tirgus dižpārdokļiem Great Wall Steed 5, Haval H1 un Renault Kwid.
Ja Haval un Renault automašīnas sniegtā drošība bija mērena un tika novērtēta ar divām no piecām zvaigznēm, tad Great Wall drošības tests izrādījās katastrofa. Proti, Great Wall Steed 5, kas pēc būtības ir 2002.gada Isuzu D-Max kopija, pēc trieciena zaudēja strukturālo integritāti - grīda vadītāja kāju zonā pārlūza un manekena kājas guva vērā ņemamus bojājumus lūzumu un griezumu formā.
Vienlaikus stūres statnis pēc trieciena tika iestumts salonā un manekens "sāpīgi" atsitās pret to ar galvu. Turklāt, tā kā Global NCAP sadursmes testos izmanto automašīnas ar pamata konfigurāciju, Steed 5 nebija arī drošības spilvenu.
Sarkanie indikatori nozīmē, ka galvai un rokām pēc šāda trieciena ir garantēti lūzumi. Kakla un krūšu zona diagrammā ir iekrāsota brūna, un tas nozīmē augstu slodzes līmeni un nopietnu ievainojumu risku. Gan vadītājam, gan pasažierim frontālā sadursmē garantētas ir arī nopietnas ceļu traumas.
Ar bērnu aizsardzību viss ir tikpat slikti, jo atbilstošais manekens triecienā vienkārši saplīsa. Tas varētu būt saistīts ar to, ka Great Wall Steed 5 nav aprīkots ar bērnu sēdekļu stiprinājumiem.
Rezultāts - automašīnas pasīvā drošība tika novērtēta ar 0 punktiem no 17 iespējamiem un 0 zvaigznītēm no 5.