"Rail Baltica" projektam piesaistīts finansējums 214,3 miljonu eiro apmērā

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: publicitātes

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektam piesaistīts Inovāciju un tīklu izpildaģentūras (INEA) finansējums 214,3 miljonu eiro apmērā, informēja "Rail Baltica" koordinējošā uzņēmuma "RB Rail" pārstāvji.

Igaunijas Ekonomikas un komunikācijas ministrijas, Latvijas Satiksmes ministrijas un Lietuvas Transporta un komunikācijas ministrijas vārdā "RB Rail" parakstījusi divus pārrobežu līgumus ar INEA par Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) finansējumu "Rail Baltica" projektam.

Šo divu līgumu kopējais budžets ir 214,3 miljoni eiro, no kuriem CEF finansējums nepārsniegs 182,2 miljonus eiro, veidojot 85% no kopējām projekta izmaksām, bet atlikušos 15% finansēs Baltijas valstu valdības. 

Lēmumu par finansējuma piešķiršanu CEF komiteja pieņēma šogad 16.jūlijā, un tas attiecās uz 2019.gada CEF transporta konkursu, kuru īsteno INEA.

"RB Rail" valdes priekšsēdētājs Agnis Driksna skaidroja, ka šis papildus Eiropas Savienības (ES) finansējums ļaus projektam turpināt būvniecības darbus galvenajos pasažieru termināļos Igaunijā un Latvijā un nodrošināt pamattrases posma izbūvi no Kauņas līdz Lietuvas un Latvijas valstu robežai. Tāpat šis finansējums ļaus turpināt darbu galveno dzelzceļa apakšsistēmu izstrādē, reģionālo staciju un infrastruktūras uzturēšanas objektu plānošanā un projektēšanā visās trijās Baltijas valstīs.

Atbilstoši līgumam 128,2 miljoni eiro piešķirti dažādām būvniecības darbībām, tostarp Rīgas Centrālās stacijas dzelzceļa posma otrajai kārtai,

lidostas "Rīga" dzelzceļa posma otrajai kārtai, Ulemistes pasažieru termināla otrajai fāzei, Mūgas kravas termināla pirmajai fāzei, kā arī būvniecības darbiem daļai no sliežu ceļa Lietuvā posmā no Kauņas līdz Lietuvas un Latvijas robežai.

Otrajā līgumā aptuveni 86,1 miljons eiro tiks ieguldīts būvprojektēšanā un plānošanā,

tostarp elektroapgādes un dzelzceļa kontroles un vadības apakšsistēmu sagatavošanā. Tāpat ES finansējums tiks izmantots "Rail Baltica" infrastruktūras apkalpes objektu, reģionālo staciju un pieturu plānošanai un projektēšanai, lai nodrošinātu, ka jaunā dzelzceļa līnija veido jaunus reģionālos dzelzceļa transporta pakalpojumus Baltijas valstīs.

Finansējums arī iekļauj turpinājumu zemju atsavināšanai visās Baltijas valstīs, kas kopā ar projektēšanu, ir nepieciešams priekšnosacījums būvdarbu sākšanai.

Kopā ar iepriekš parakstītajiem līgumiem "Rail Baltica" no ES un valstu līdzekļiem jau ir nodrošinājusi projektam aptuveni 1,12 miljardus eiro.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu