Ford Kuga piedzīvo mini revolūciju

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Par spīti vispasaules peripetijām un autotirgus kritumam, Ford Eiropas divīzija šobrīd piedzīvo vērienīgu atjaunotni. Dažos aspektos tā ir tik jaudīga, ka to var saukt par nelielu revolūciju. Un šīs revolūcijas simbols ir jaunā Ford Kuga.

Lielāka, modernāka un daudzpusīgāka, tā aizstās vairākkārt uzlaboto 2013. gada modeli. Ne tik populāra Latvijā, Kuga ir ļoti pieprasīta Rietumeiropā. Kopš Kuga debijas 2008. gadā tur pārdots miljons šā modeļa fordu, no tiem - 150 000 pagājušā gadā vien.

TV Auto ziņu vadītājs Normunds Avotiņš: "Jaunā Kuga tik ļoti atšķiras no iepriekšējiem modeļiem, ka ir vērts apiet automašīnai apkārt. Pirmkārt jau priekša. Vieniem tā atgādina Jaguar, citiem Porsche Macan. Briti saka, ka tas esot gandrīz Aston Martin DBX līdzinieks. Automobilis ir dinamiskāks, izskatīgāks, graciozāks un piemīlīgāks nekā jebkura iepriekšējā Kuga."

To nodrošina tā sauktās premium proporcijas - garš korpuss un riteņu bāze, pagarināts motorpārsegs, slīpāks vējstikls un zemāks jumts. Jaunā Kuga ražota Spānijā uz Ford C2 platformas, kas ir arī jaunā Focus pamatā. Radniecību apliecina izteiksmīga radiatora reste un salona arhitektūra. Kuga ir veselus 9 centimetrus garāka, 4,5 cm platāka par otrās paaudzes modeli, bet riteņu bāze pastiepta par centimetriem diviem. 

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Skaidrs, ka cilvēki, kas redzējuši agrāko Ford Kuga, šajā automašīnā to neatpazīs. Kopumā automobiļa siluets gan tieši no sāniem, gan 3/4 skatā, ir svaigs un iepriecinošs. Tas arī iezīmē Ford jauno dizaina virzienu. Lai gan tendences patlaban ir citādas. Dīzelis vismaz sākumā būs jaunās Kuga dominējošais motors.

Pusotra litra benzīns ir lētāks, taču tam piešķirta tikai manuālā kārba, kamēr dīzelim pieejams arī astoņātrumu "automāts".

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Dīzeļi ir divi. Ir 1,5 ar 120 zirgspēkiem un automātisko kārbu. Ja gribas, var dabūt 2 litru motoru ar 190 zirgspēkiem un pilnpiedziņu. Taču jaunās Kuga dominējošā piedziņa noteikti ir priekšējā. Tikai 120 zirgspēku, bet labi iet. Nav jau arī nekāds vieglais tas auto."

Salons

No trim aprīkojuma versijām mums trāpījusies vissportiskākā - ST Line - un arī Kuga salonā varam vilkt paralēles ar Ford Focus ST Line. Mums ir sporta stūre, un ir jauninājums, kāda Focus nebija, - virtuālais panelis. Tas ir uzzīmēts pa savam, ne tā kā VW grupā vai franču mašīnās. Ford gājis savu ceļu, un gan jau par godu uzticamajiem pircējiem Apvienotajā Karalistē.

12 collu panelī nevar dabūt navigācijas attēlu, toties var pārbīdīt uz vidu tahometru kā leksusā. Animācijas autori sevišķi izpaudušies ilustrējot braukšanas režīmus, kuru tagad ir vairāk.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Gaitas īpašības

Jaunā Kuga ražota uz aktuālā, tātad jaunā Ford Focus platformas. Tas nozīmē, ka automašīnai ir ievērojami lielāka riteņu bāze nekā iepriekš. Īpaši to var redzēt aizmugurē. Ford apgalvo, ka vietas kājām aizmugurē esot visvairāk šajā automašīnu klasē. Pat ja tā nav, vietas te tiešām ir daudz. Ja svarīgāka ir bagāžnieka ietilpība, varam pabīdīt sēdekli.

Lai gan ST-Line sēdekļu forma ir tāda, ka vadītājs drīzāk sēž uz krēsla, nevis dziļi tajā iekšā, Ford Kuga ir komfortabls un salīdzinoši kluss auto. Tam ir arī speciāli izolēts priekšējais vējstikls. 

Normunds Avotiņš: "Nezinu, cik ilgi tas vēl būs svarīgi un kādu interesēs, bet Eiropas fordiem ir ļoti labas šasijas. Tās labi brauc, ir pareizi nokalibrēta amortizācija, un tās labi stūrējas - vienalga, vai braucat pa asfaltu vai ārpus tā. Jaunā Kuga nav izņēmums. Pabraucām pa vieglu offroad. Tur ar visu priekšpiedziņu viss ir kārtībā. Attiecīgi, uz asfalta Kuga stūrējas gandrīz vai ar domu spēku, tā kā sporta mašīna. To nu fordam nevar atņemt!"

Modeļi ar standarta iekšdedzes dzinējiem maksā no 27 līdz 40 tūkstošiem eiro.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Verdikts

Automobilis arī nav pārspīlēti dārgs. Šāda Kuga maksā krietni zem 30 000 eiro. Turklāt pagaidām esam redzējuši tikai aisberga augšējo daļu motoru ziņā. Tur vēl sekos hibrīdi, gan parastie, gan lādējamie. bet pagaidām varam mierīgi braukt ar šo pašu dīzeli, kura patēriņš ir "sveiciens elektromobiļiem"! Var braukt ar 5 l uz 100 km, un tāds motors vēl būs lietojams gadu gadiem. 

Jaunā Kuga ir īsts atradums tiem, kam patīk britu automašīnas, to dizains. Te ir kaut kas no Jaguar un Aston Martin, tikai par daudz, daudz mazāku naudu. No pilnīga arjegarda, kādas trešā plāna lomas, ko Kuga līdz šim spēlēja kompakto SUV tirgū, jaunais Ford izvirzījās tuvu pirmajām rindām.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ford Kuga ST-Line 1.5 EcoBlue

+ britu "premium" dizains

+ mazs degvielas patēriņš

+ stūrēšana un gaita

- nomācoši tumšs salons

- vājš paātrinājums

- ekrāni nav tie modernākie

Dzinējs: 1499 ccm, R4 turbod.

Jauda: 120

Paātrinājums: 12

Patēriņš: 5,4

CO2: 141

Cena: 31 195 

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu