Ugunsnelaimes autosportā: vienīgais glābiņš bieži vien ir pareizās drēbes

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Pirms dažām nedēļām Bahreinas Grand Prix izcīņas pašā sākumā sacensības nācās apturēt uz aptuveni stundu, jo šaušalīgu avāriju piedzīvoja Haas komandas pilots Romēns Grožāns. Viņa pilotētā formula aptuveni 35 grādu leņķī ietriecās barjerās, pārlūza uz pusēm un aizdegās. Pats sportists aptuveni 27 sekundes pavadīja liesmu ieskāvumā, tomēr nedaudz traumēja tikai plaukstas un kreisās kājas potīti.

Lai gan avārijas iznākums varēja būt traģiskāks, arī Grožāna izglābšanās ar salīdzinoši nenozīmīgām sekām nav nejaušība. Tā drīzāk ir likumsakarība, ja ņem vērā pēdējo gadu jaunievedumus formulu konstrukcijā, kas jo īpaši attiecas uz 7 kilogramus smago HALO konstrukciju, kura var izturēt 12,5 tonnu svaru, un autosportistu īpašo ekipējumu.

Iespaidojoties no Grožāna šausminošās avārijas ar salīdzinoši laimīgām beigām, Ātruma cilts vadītājs Pauls Timrots nolēma veikt praktisku eksperimentu. Tajā viņš pārbaudīja, cik ātri uzliesmo autosportam paredzētie, sertificētie apģērba gabali un vienkārša auduma apģērbs.

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Drošības noteikumi ir rakstīti ar asinīm – Latvijas Automobiļu federācijas pārstāvis Jānis Krastiņš zina stāstīt, ka FIA iegulda lielu darbu drošības tehnoloģiju pilnveidošanā, tāpēc ugunsnelaimēm autosportā vairs nav tik bēdīgas sekas kā senāk. Kāpēc tehniskās komisijas pārbauda sportistu apģērbu pa vīlēm un kādus pārkāpumus bieži pieļauj autosportistes, noskaidrosim jaunajā raidījuma sērijā. 

Raksts tapis sadarbībā ar LMT Viedtelevīziju.
Uz augšu
Back