IKEA: 54% klientu plānotie Ziemassvētku tēriņi ir tādi paši kā pērn vai lielāki

IKEA veikals Londonā FOTO: Reuters / Scanpix

Vairāk nekā pusei jeb 54% veikala IKEA klientu plānotie Ziemassvētku tēriņi būs tādi paši kā pagājušogad vai pat pieaugs, secināts IKEA veiktajā Ziemassvētku aptaujā.

IKEA Latvijas veikala vadītāja Inga Filipova aģentūrai LETA pastāstīja, ka 22% aptaujāto iecerējuši vairāk izdekorēt savu mājokli, bet viens no 10 klientiem ieplānojis veikt būtiskus uzlabojumus mājās. Visvairāk jeb 35% no aptaujātajiem plāno ietaupīt līdzekļus, ko parasti tērē, iegādājoties apģērbus un ceļojot.

Filipova stāstīja, ka drošības ierobežojumi un veikala slēgšana brīvdienās ir ietekmējusi apmeklētāju plūsmu IKEA veikalā un veicinājusi biežāku iepirkšanos tiešsaistē. 

"Pēdējo nedēļu laikā tiešsaistē esam novērojuši pastāvīgu pircēju skaita pieaugumu. Pārsvarā pircēji iegādājas mēbeles virtuvei, skapjus un citus mājokļa labiekārtošanas risinājumus, kā arī dekorācijas Ziemassvētkiem. Mēs piedāvājam iespēju izmantot bezmaksas un bezkontakta servisu, kas ļauj pircējam saņemt pasūtījumu norādītajā zonā IKEA veikalā Rīgā, neejot tā telpās. Klienti var izvēlēties arī piegādi uz mājām vai citu norādīto adresi," skaidroja Filipova. 

Viņa piebilda, ka pirmssvētku laikā mainījušies arī klientu iepirkšanās paradumi veikalā - jau ierodoties, apmeklētāji zina, ko vēlas iegādāties, attiecīgi pavada veikalā mazāk laika un uzreiz pēc iepirkšanās dodas prom. Visbiežāk pircēji klātienē ieradušies, lai iegādātos mēbeles - sākot no virtuves un beidzot ar guļamistabas mēbelēm, kā arī Ziemassvētku dekorācijas.

Vispopulārākie Ziemassvētku produkti šogad ir IKEA Ziemassvētku zvaigznes un dāvanu iesaiņošanas papīrs. Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, cilvēki aktīvāk iegādājās produktus savam Ziemassvētku galdam - paplātes, šķīvjus un salvetes, kas nozīmē, ka cilvēki vairāk domā par svinībām mājās.

Savukārt iemīļotākās svētku sezonas produktu krāsas ir nemainīgas - sarkans, balts un zelts - šīs krāsas un to kombinācijas visvairāk iecienījuši Latvijas iedzīvotāji. Salmi, koks un līdzīgi materiāli, kas Skandināvijā ir tradicionāli šajā laikā, Latvijā netiek uztverti kā Ziemassvētkiem raksturīgi, dodot priekšroku klasiskam Ziemassvētku stilam.

Ziemassvētku aptauju internetā pēc IKEA pasūtījuma rīkoja pētījumu aģentūra "Norstat". Interneta aptaujā oktobrī piedalījās 500 respondentu vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

IKEA pārvaldītāja Latvijā SIA "Paul Mason Properties" apgrozījums pirmajā pilnajā darbības gadā, kas ilga no 2018.gada 1.septembra līdz 2019.gada 31.augustam, bija 81,928 miljoni eiro, bet kompānijas peļņa sasniedza 10,371 miljonu eiro.

Rīgā IKEA veikals tika atklāts 2018.gada 30.augustā. Rīgas "IKEA" veikala platība ir 34 500 kvadrātmetru, bet veikala teritorija kopumā aizņem 10 hektārus. Kopējie ieguldījumi "IKEA" veikala izveidē Latvijā bija vairāk nekā 50 miljoni eiro.

IKEA franšīzes ņēmējs Latvijā ir "Paul Mason Properties", kura īpašniekam pieder arī IKEA veikals Lietuvā un Islandē. "Paul Mason Properties" vienīgā īpašniece ir Nīderlandes "FE Corporation B.V. Netherlands".

Uz augšu
Back