Porsche, kurš tika upurēts modelim Macan

Porsche 550one FOTO: www.instagram.com/walter_desilva

Mazais bastards. Tā dēvē Porsche prototipu, kuru pasūtīja Ferdinanda Poršes mazdēls Ferdinands Pīhs, taču finansējuma pārdale par labu kompaktajam SUV Macan nozīmēja, ka šādam automobilim konveijers gāja secen.

Itālijā dzimušais Valters de Silva bija Volkswagen grupas galvenais dizainers periodā no 2007.gada līdz 2015.gadam. Šajā laikā viņa uzraudzībā tapuši daudzi brīnišķīgi auto, tai skaitā viens no viņa paša favorītiem Audi A5. Tāpat de Silva palīdzējis radīt automobiļus, kas tālāk par prototipa stadiju nav tikuši. To vidū ir unikāls Porsche 550one - automobilis, kādu vēl tālajā 2008.gadā vēlējās redzēt kādreizējais Volkswagen grupas boss Ferdinands Pīhs, taču pirmo reizi publiski to Valters de Silva savā Instagram profilā parādījis tikai tagad. Pīhs, starp citu, arī bija tas, kurš ļoti vēlējās, uzstāja un ar grandioziem zaudējumiem tomēr dabūja Bugatti Veyron.

FOTO: www.instagram.com/walter_desilva

Rodsters Porsche 550one oriģināli bija iecerēts kā leģendārā 550 Spyder (1953–1956) modernā interpretācija. Par to, ka dizaineri patiešām centās novilkt stilistiskas paralēles ar pusgadsimtu senu pagātni, cita starpā liecina ventilācijas iegriezumi virsbūvē aiz durvīm un motora pārsegā. Arī izplūdes caurules ir vidū kā piecdesmito gadu sporta automobilim. 

Būtiski, ka de Silva paša radīto 550one nodēvējis par The Little Bastard (mazais bastards), un tas nozīmē, ka automobilim paraugs ir ne jau šāds tāds abstrakts 550 Spyder, bet gan amerikāņu aktiera Džeimsa Dīna liktenīgais Porsche, kuram bija identisks apzīmējums. 

Lai gan pirmajā mirklī var šķist, ka 550one ir tikai nedaudz citādāks Boxster, atšķirības patiesībā ir ievērojamas, turklāt ne tikai virsbūves dizainā, bet arī salonā. Šeit ir cits priekšējais panelis, viduskonsole, ventilācijas deflektori durvīs, savukārt tradicionālā roktura vietā ir cilpa kā sacīkšu mašīnās.

FOTO: www.instagram.com/walter_desilva

Par tehniku nekādu ziņu nav, jo šis ir neejošs modelis. Ja tas būtu nonācis ražošanā, tad, iespējams, būtu ticis pie Boxster agregātiem, kas tajā laikā bija 27 un 3,4 litru dzinēji ar 255 - 320 zirgspēkiem. 

Iemesls, kādēļ Porsche 550one tā arī palika pilna izmēra modelis dizaina studijā, ir vienkāršs. Projekts tika atlikts malā, jo nauda bija nepieciešama daudz svarīgākam produktam - kompaktkalses SUV Porsche Macan. Taisnības labad gan jāsaka, ka 550one ņe tuvu nav vienīgais auto, ko ārpus Porsche ir redzējis retais. Vēl nesen vēstījām par trim slepeniem prototipiem (Renndienst, 919 Street un Vision Spyder), kas arīdzan turēti slepenībā un tikai tagad kļuvuši par īpašas grāmatas galvenajiem varoņiem.

Volfgangs un Ferdinands Poršes savos Porsche 550 Spyder FOTO: Porsche
Uz augšu
Back