Auto tirgotāja solītā garantija izkūp vējā, jo solīta tikai mutiski (19)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no "Bez Tabu"

Pērkot lietotu auto, kam turklāt beidzies ražotāja garantijas termiņš, nekad nevar būt drošs par to, cik labi auto kalpos pēc nedēļas, mēneša vai pusgada. Ir reizes, kad paveicas, bet gadās nopirkt "kaķi maisā", kurš ātri vien atsaka tālāku sadarbību. 

Ar 5000 eiro budžetu TV3 raidījuma Bez Tabu skatītājs Ģirts devās uz autoplaci Granīta ielā, kur viņš iepriekš bija noskatījis Audi automobili. Tas gan liktenīgajā dienā nebija sagatavots pārdošanai, tādēļ apstaigājis teritoriju līdz galu galā nonācis līdz baltam 2013.gada Opel Insignia.

“Tam [“Opel”] nebija tāda cena, bija izlikta par 7200 eiro. Es teicu, ka man man der tikai līdz 5 tūkstošiem eiro. Izstaigāju placi, paskatījos, bet nekā. Ejot prom, viņš [plača pārstāvis] apturēja un piedāvāja tomēr paskatīties. Iegāja iekšā, parunāja ar saviem kolēģiem un vēlāk teica, ka, ja ņemšu par 5 tūkstošiem eiro [konkrēto “Opel”], varu to dabūt. Apgalvoja, ka ideālā stāvoklī, apskate jauna, viss ejošs,” raidījumam stāsta Ģirts, piebilstot, ka tirgotājs solījis arī garantiju triju mēnešu periodā pēc iegādes un, ja nu kas, lai braucot pie viņiem, jo ātrumkārbas un motora defektus paši sataisīs.

Prieks par auto ilga divus mēnešus

Pozitīvi novērtējis automašīnas izskatu, Ģirts, noformējot spēkratu uz citu īpašnieku, iegādājās auto līzingā. Garantija esot apsolīta mutvārdos, dokumentāli tās esamība nav pierādāma. Pēc diviem mēnešiem, dzīvesbiedrei braucot pie stūres, automašīnai pazuda jauda. Sazinoties ar “Autoselect” (SIA “MKR Capital”), lai informētu par defektu un pieprasītu remontdarbu apmaksu, komunikācija izvērtusies ne tāda, kā cerēja.

Foto: Ekrānuzņēmums no "Bez Tabu"

Ģirts: “Viss, jauda pazuda. Tagad tā brauc uz 30 km/h. Principā vispār nebrauc. Panelī sadegās lampiņas. Zvanīju uz to numuru, ko paņēmu no viņiem. Atbildēja, ka pārbaudīšot, kas tur ir ar to mašīnu un atzvanīšot. Pēc stundas atzvanīja un teica, ka sarunāšot servisu. Teica, ka it kā esot ciet kvēpfiltrs. Jautāju, kurš maksās. Viņi man atbildēja, lai piezvanu vēlreiz no rīta, kad sarunāsim remonta laiku. No rīta zvanīju viņiem vēlreiz un vienīgā atbilde – priekšnieki nevēloties investēt auto, iedota atlaide [pērkot auto], tieciet galā paši. Tādas norunas par garantijas neesamību atlaides gadījumā nebija. Teica, ka motoram un ātrumkārbai ir garantija. Par pārējo es nemaz nečīkstētu. Man galvenais, lai motors darbojas, bet tagad tas nedarbojas! Ja tu reiz soli, tad izdari!”

“Bez Tabu” sazinājās ar Ģirta piemeklēto auto servisu, kura pārstāvis norādīja uz lielu “ieberzienu”.

Dāvis, Auto servisa “Autoline” pārstāvis, norāda, ka automobilim ir turbīnas defekts, turklāt varētu būt arī kvēpu filtra defekts, bet par to var pārliecināties tikai, kad mašīna sataisīta, nomainītas turbīnas.

“Viņam [konkrētajam ”Opel”] divas turbīnas. Tas tā. Biturbo motors. ”Ieberziens” diez ko padārgs remontā. Remonts varētu būt aptuveni pusotrs tūkstotis. Pagaidām tāme procesā,” saka servisa meistars.

Īsā laikā atkārtoti izpelnās “slavu”

“Bez Tabu” komanda gan tālāk par “Autoselect” plača vārtiem netika, jo tie bija aizslēgti. Par to, ka automašīnas konkrētais placis piedāvā ar garantiju, norāda gan informācija uz liela reklāmas stenda, gan tirgotāja interneta vietnē. Jāatzīmē, ka informācija uz reklāmas stendiem pie tirdzniecības vietas neliecina, ka tur atrodas “Autoselect”. Tā vēsta par citu auto plača nosaukumu, tomēr stendos norādītais tālruņa numurs atrodams arī “Autoselect” interneta vietnē.

Sastaptais darbinieks ieteica zvanīt firmas pārstāvim Mārtiņam Mālniekam. Sazvanīts, Mālnieks gan sākotnēji raidījumam pauda, ka situāciju nekomentēs un ka runāt ar “Bez Tabu”  nevēlas. Vēlāk uzņēmuma pārstāvis gan piekrita sarunai un atcerējās arī kādu citu gadījumu, kad kāda sieviete pēc BMW iegādes šajā firmā atgriezās ar prasību veikt remontu 4000 eiro vērtībā. Viņasprāt uzņēmums par BMW defektiem zināja un tos noslēpa, savukārt Mālnieks defektus uzskata par pašas izraisītiem un remonta izdevumu atmaksu par izspiešanu, par ko jāierosina krimināllieta. 

Kamēr “Autoselect” pārstāvis sarunās ar Bez Tabu vairākkārt mainīja viedokli - vispirms solot saremontēt auto, bet pēc tam norādot, ka garantija nav spēkā un remonts nepienākas, jo automobilim iedota prāva atlaide, PTAC pārstāve Santa Zarāne kārtējo reizi norāda, ka

skaidri spēles noteikumi ir tad, ja par pirkumu un garantiju vienojas rakstveidā. Ja ir mutvārdu vienošanās, to pēc tam pierādīt īsti nevar.

“Protams, var mēģināt komunicēt ar uzņēmumu, bet viss atkarīgs no tā, cik tas ir pretimnākošs. Ja nav dokumentācijas, kas pierāda uzņēmuma apņemšanos kaut ko izdarīt, diemžēl negodprātīgāki uzņēmumi izmanto iespēju un nepilda saistības, kuras sākotnēji apstiprinātas mutiski. Ja ir šāda situācija, sākotnēji jāvēršas pie uzņēmuma rakstveidā. Komersantam jāatbild 15 darba dienu laikā. Ja tas nenotiek, ar pierādījumu, ka ir centies vērsties rakstveidā, bet nav sniegta atbilde, var iesniegt iesniegumu PTAC,” - tā Zarāne, piebilstot, ka garantijas pakalpojums, kurš tiek reklamēts, bet netiek sniegts, var tikt atzīts par maldinošu reklāmu.

Vairāk par šo gadījumu skaties Bez Tabu sižetā. Kā norāda Skaties.lv, pēc sižeta pārraidīšanas televīzijas ēterā gan saņemts auto tirgotāja SIA “MKR Capital” komentārs:

“Tika piemērota vairāk kā EUR 2000 atlaide, tāpēc klientei tika nepārprotami pateikts, ka netiek piemērota ilgtermiņa garantija. [..] Ar autocentra pārstāvi “Bez Tabu” sazinājās telefoniski. No savas puses, pārliecinoties par lietas apstākļiem, autocentra pārstāvis atzvanīja un paskaidroja, ka klientam nav ilgtermiņa garantijas. Tomēr pēc iepriekšējās pieredzes ar raidījuma “Bez Tabu” korespondentu veidotajiem sižetiem (2020.gada 22.oktobra sižets), autocentra pārstāvis uzreiz teica, ka reputācijas dēļ remontu varētu veikt, lai arī klientam tas nepienākas. [..] Tika nosaukti vairāki mašīnas defekti, kopējā summa par remontdarbiem EUR 1700. Šī mutiski nosauktā summa tika uzreiz pārbaudīta pie SIA “MKR Capital” sadarbības partneriem, kas savukārt norādīja summu EUR 700 par identiskiem remontdarbiem. Pārliecināties par nosaukto tehnisko defektu pareizumu nav iespējams, jo nav parādīta automašīna, ne arī saņemta reāla tāme (red.: oficiālu tāmi Ģirts jau nosūtījis komersantam). [..] Uzņēmums ir iesaistījies dialogā par remontdarbu veikšanu tikai reputācijas risku dēļ ar mērķi izvairīties no apjomīgām diskusijām publiskajā telpā kā tas bija pēc pirmā “Bez Tabu sižeta.”

Komentāri (19)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu