Ceļošanas nozares “Amadeus” ir veicis pētījumu, kurā noskaidrots, ka 85 % respondentu uzsvēruši, ka tehnoloģijas var palīdzēt ceļojuma laikā, turklāt, arī palielināt pārliecību ceļojuma laikā. Ceļotāji uzskata, ka izvairīšanās no fiziskas pieskaršanās punktiem, kā arī sociālā distancēšanās ir ārkārtīgi svarīgs faktors.
Ceturtā daļa britu un amerikāņu ceļotāju norāda, ka ceļojumu laikā vajadzēs ņemt līdzi mazāk dokumentus, jo visu varēs uzrādīt savā viedierīcē, tādējādi, minimizējot kontaktu ar citiem cilvēkiem.
Mobilās lietotnes ne tikai ļaus ceļot ērtāk. Tas būs liels labums arī pašiem muzejiem un citiem aktivitāšu rīkotājiem, kuri varēs ļoti operatīvi ziņot par dažādām aktualitātēm, piemēram, par muzeja apmeklējuma laika aizkavēšanos vai atcelšanu, kā arī sakārtot dokumentu sistēmas.
O’ Neils ir pārliecināts, ka daudzas ceļošanas kompānijas jau pašlaik ir gatavas gūt labumu no iepriekš minētajām tendencēm.
“Tādi zimoli kā “Viator”, “Airbnb”, “GetYourGuide” un citi varēs piedāvāt cilvēkiem dažādus piedāvājumus viedtālrunī brīdī, kad ceļotājs būs ieradies galamērķī. Ja cilvēks būs meklējis “Google”, ko darīt konkrētajā galamērķī, tad tas palīdzēs uzlabot lietotāju pieredzi, sniedzot precīzākus piedāvājumus,” norāda O’ Neils.
Paredzams, ka ceļotāji baidīsies no lieliem pūļiem. Tā tas būs vismaz līdz brīdim, kad būs vakcinēta lielākā daļa sabiedrības. O’ Neils prognozē, ka dažādas lietotnes piedāvās dažādas tūres, kurās ceļotājiem doties pašiem.
Iespējams, popularitāti gūs dažādas tūrisma spēles, kas darbosies pēc līdzīga principa kā 2016. gadā izdotā spēle “Pokemon Go”.
“Jau pašlaik ir pieejamas dažādas lietotnes, piemēram, “Questo”, kas ļauj doties pastaigās a Eiropas pilsētām un pildīt spēles uzdevumus dažādās vietās,” skaidro O’ Neils.
Decembrī ANO ģenrālsekretārs Antonio Gutērešs norādīja, ka organizācijas centrālais mērķis 2021. gadā ir radīt globālu koalīciju, lai cinītos pret klimata pārmaiņām. Viņš paziņoja, ka “cilvēku rīcība faktiski liek dabas pasaulei pašiznīcināties”.
2020. gadā bija vērojams bezprecedenta pamiers arī karazonās. Tomēr, diemžēl, mazinoties pandēmijas ietekmei, daudzviet atsāksies arī karadarbība. Tiesa gan, atgriežoties pie ceļošanas, daudzi kritiski sāka skatīties uz masu ceļoānas radītajām sekām uz klimata sekām.
O’ Neils pauž, ka popularitāti arvien straujāk gūst tādas komānijas kā britu “Byway”, kā arī franču “Explora Project”. Šīs kompānijas meklē iespējas, kā nodrošināt saviem klientiem videi draudzīgākus ceļojumu veidus, piemēram, kā pārvietoties no viena galamērķa uz otru, izmantojot nevis lidmašīnas, bet vilcienus.
Grāmatas “The Green Edit: Travel – Easy Tips for the Eco-Friendly Traveller” autore Džuljeta Kinsmana, ilgtspēja ir tēma, kas ir ļoti nozīmīga ceļotāju sarunās.
“Cilvēki novērtē, ka viņiem ir ne tikai iespēja būt “zaļākiem”, bet arī radīt lielāku sociāli ekonomisko ietekmi ar saviem lēmumiem,” norāda Kinsmana.
Kinsmana arī atzīst, ka daudziem ceļotājiem primārais faktors, pēc kā izvēlēties savu galamērķi un ceļošanas veidu, ir cena. Tieši tāpēc daudzi ceļotāji izvēlēsies “nezaļos” piedāvājumus, jo tie būs lētāki, taču tas nebūt nenozīmē to, ka ceļotāji ir bezatbildīgi.
“Ir labi, ka mēs domājam par to, kam sūtam savu naudu. Es domāju, ka fakts, ka cilvēki izvēlas atpūsties un doties atvaļinājumos, ir daļa no risinājuma, nevis problēma. Ja cilvēks izvēlas viesnīcu, kas rūpējas par apkārtējo vidi, tad tas jau ir labi. Domāju, ka zaļais dzīvesstils arī tūrisma pakalpojumu sniedzējiem kļūs par jauno normālo,” teica Kinsmana.