Gadā Latvijā aizdegas ap 600 automašīnu. Kādi ir iespējamie cēloņi? (2)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no "Bez Tabu"

Kādas Pārdaugavas daudzdzīvokļu mājas iedzīvotāju naktsmieru tā ap diviem naktī iztraucēja rosība pagalmā, kur bija aizdegusies Mercedes-Benz automašīna un liesmas no tās jau bija pārmetušās uz blakus stāvošo auto.

VUGD Rīgas reģiona pārvaldes 5.daļas komandieris Andrejs Kotovs raidījumam Bez Tabu norāda, ka aizdegšanās cēloņi nav zināmi un tos skaidros policija, taču piebilst, ka katru gadu Latvijā vidēji aizdegas ap 600 automašīnām. Visvairāk gan mašīnas deg Rīgā un Rīgas reģionā.

Foto: Ekrānuzņēmums no "Bez Tabu"

"Ir vesela virkne dažādu lietu, par kurām cilvēks parastais pat neiedomājas, kuras var izraisīt aizdegšanos. Piemēram, slikts elektrokontakts. Sākot no nepieskrūvētas akumulatora klemmes, beidzot ar paaugstinātas jaudas lampiņām. Piemēram, gribas salonā gaišāku lampiņu, to nomaina, spīd spoži, bet vienlaikus var sākt kausēt plastmasu un izraisīt īssavienojumu," norāda Bez Tabu uzrunātais auto eksperts Uģis Vītols. 

Risks ir nepareizi uzstādītas papildu elektroierīces, kas automašīnām nav paredzētas. Bet aizdegšanās cēlonis var būt arī nekvalitatīvs remonts, piemēram, pavirši ieskrūvēt eļļas filtrs, gar kuru sūcas eļļa un, uzpilot uz karstas izplūdes caurules, sāk gruzdēt. Arī pavirši piestiprināts motora pārsega apšuvums var uzkarst pret motoru un aizdegties. Tādas situācijas ir bijušas, norāda Andrejs Kotovs. Par visbanālāko aizdegšanās cēloni savukārt uzskatāma atklātas uguns izmantošana mašīnas salonā, piemēram, smēķējot. 

Vītols nobeigumā piebilst, ka aizdegšanos var izraisīt arī kvēpu filtru pašattīrīšanās jeb pašizdedzināšanās. Tas ir process, kura gaitā paaugstinātā temperatūrā tiek likvidētas degvielas cietās daļiņas. Lai kvēpu filtra reģenerācijas procesā pasargātu mašīnas virsbūvi un degošās detaļas, virs kvēpu filtra ir metāla aizsargi, taču tie mēdz sarūsēt, sāk grabēt un tiek noņemti. Šajā brīdī ievērojami palielinās auto aizdegšanās risks, no mašīnai vairs nav rūpnīcā uzstādītā aizsargmehānisma.   

Foto: Ekrānuzņēmums no "Bez Tabu"

Ko darīt brīdī, kad automašīnā parādās dūmi un deguma smaka? Kotovs iesaka apstāties, izslēgt dzinēju, aizvērt logus un arī durvis, lai mašīnā neiekļūtu papildus skābeklis, kas var paātrināt degšanu. Un, protams, jāsauc palīgi, zvanot uz 112. Ja uzliesmojums ir izcēlies zem motora pārsega, arī pats var mēģināt to apslāpēt, taču šādā gadījumā ir jābūt ārkārtīgi uzmanīgiem. Nedrīkst vērt vaļā motora pārsegu un ugunsdzēšamā viela motortelpā jāizpūš pa iespējami mazu spraugu.  

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu