Pasaulē lielākā dīzeļdzinēju rūpnīca turpmāk koncentrēsies uz elektromotoriem (2)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Groupe PSA dīzeļdzinēju rūpnīca Tremerī, Francijā
Groupe PSA dīzeļdzinēju rūpnīca Tremerī, Francijā Foto: Reuters/ScanPix

Lietotu auto tirgū pie mums aizvien nospiedoši populārākie ir dīzeļdzinēji. Jauno auto tirgū situācija ir diametrāli pretēja, un šeit ļaudis priekšroku dod modernajiem benzīna motoriem, kombinētajiem agregātiem un elektromotoriem. 

Tendences ir skaidras, un par perspektīvajiem kādreiz uzskatītie dīzeļdzinēji tomēr atkāpjas.

Interese samazinās, priekšrocības vairs nav tik izteiktas, virkne autoražotāju tos jau ir izslēguši no sava piedāvājuma, kā arī pārtrauks turpmāku izstrādi. Vismaz vieglo pasažieru auto vajadzībām.

Rezultātā būtiskas pārmaiņas piedzīvos arī pasaulē lielākā vieglo pasažieru auto dīzeļdzinēju rūpnīca, kas atrodas Tremerī, Francijas austrumos un pieder PSA Grupai (Peugeot-Citroen). Kā vēsta Reuters, 2020. gadā elektromotori veidoja 10% no kopējā ražošanas apjoma, bet 2021. gadā tas dubultosies, sasniedzot 180 000 vienību gadā, un līdz 2025. gadam tas sasniegs 900 000 vienību jeb vairāk nekā 50% no rūpnīcas maksimālā apjoma pirms pandēmijām.

Pieprasījums pēc dīzeļmašīnām strauji samazinājās tā dēvētā dīzeļgeitas skandāla dēļ. Tā bija notikumu sērija, kuras ietvaros Volkswagen koncerns tika pieķerts vairākos miljonos automašīnu izmantojam viltīgu programmatūru, kas deva iespēju krāpties ar izmešu rādītājiem. Papildus tam 2020. gadā stājās spēkā jauni ES noteikumi, kas autoražotājiem paredz bargus sodus, ja viņi pārkāps vidējo pieļaujamo izmešu apjomu.

Lai gan elektromotoru popularitātes pieaugums ir labas ziņas mūsu planētai, dabas draugiem un automašīnu lietotājiem, aptuveni 3000 Tremerī rūpnīcas strādniekiem var nākties meklēt citu nodarbošanos. Tas tādēļ, ka

elektromotori ir daudz vienkāršāki un tehnoloģiski attīstītāki nekā iekšdedzes dzinēji - tie satur piecas reizes mazāk detaļu, tādēļ būs nepieciešams krietni mazāk darbaroku.

Stellantis koncerns, kas izveidojās PSA un FIAT-Chrysler apvienošanās rezultātā, gan apgalvo, ka rūpnīcas netiks slēgtas un darīs visu iespējamo, lai saglabātu darbavietas. Tomēr Francijas automašīnu lobiju grupa PFA (La Plateforme automobile) lēš, ka atlaišana draud aptuveni 15 000 ar dīzeļdegvielas automobiļiem saistītiem cilvēkiem, kamēr nozarē kopumā Francijā nodarbināti 400 000 cilvēku.

Arī Vācijā pastāv līdzīgas bažas. Vācijas Nodarbinātības pētījumu institūts IAB prognozē, ka elektromobiļu dēļ apdraudētas varētu būt ap 100 tūkstošiem darbavietu. Tā ir aptuveni astotā daļa no visiem automobiļu nozarē nodarbinātajiem.

Nobeigumā tirgus pētījumu kompānija JATO Dynamics ziņo, ka 2020. gada septembrī dīzeļauto daļa Eiropas tirgū samazinājās līdz 24,8%, kaut gan pirms 10 gadiem bija vairāk nekā 50%.

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu