Tesla savos jaunajos modeļos atsakās no ierastās apaļās stūres (2)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Tesla Motors. TVNET kolāža

Vienlaikus ar darbības rezultātu publicēšanu, atbilstoši kuriem Tesla Motors pērn pirmo reizi pastāvēšanas vēsturē guva peļņu, pasaulē bagātākā cilvēka Īlona Maska dibinātais uzņēmums sāka pieņemt pasūtījumus no modernizēto Model S un Model X pircējiem.

Pagājušajā gadā Tesla Motors guvis 721 miljona dolāru peļņu, un tas galvenokārt panākts uz automobiļu pārdošanas rēķina. Piegādāto automašīnu skaits pieaudzis par 36% - līdz gandrīz 500 000 vienību, bet kopējais pārdošanas apjoms naudas izteiksmē 2020.gadā 31,5 miljardi ASV dolāru. 

Abi atjaunotie Tesla automobiļi pārdošanā ir salīdzinoši ilgi, tādēļ modernizācija ir loģiska. Modelis S tiek ražots kopš 2012. gada, Model X kopš 2015. gada. Automobiļiem ir veikti dažādi kosmētiski uzlabojumi un izmaiņas komplektācijā, tomēr salons, kas abām modeļu saimēm ir vienojošais elements, nav būtiski mainījies jau deviņus gadus. Tagad pārmaiņas beidzot ir sagaidītas, un tās Maska manierē ir efektīgas.

Pirmais, kas piesaista uzmanību, ir neparastā stūre. Tā vairs nav apaļa, bet gan līdzinās lidmašīnas stūrei bez augšējā segmenta un ar stūraināku formu. Līdzīga vadības ierīce bija arī konceptuālajam 2017. gada Tesla Roadster.

Foto: Tesla Motors

Var rasties jautājums, cik ērti ir lietot šādu stūri. Skeptiķi varbūt teiks, ka diez vai ir ērti, tomēr jāsaka, ka lielceļa apstākļos stūri tikai ārkārtas situācijās var nākties sagriezt vairāk par 90 grādiem, savukārt pilsētā, kad braukšanas ātrums ir neliels, neparastās formas dēļ īpašiem sarežģījumiem rasties nevajadzētu. Turklāt šādai stūrei ir vismaz viens drošības ieguvums - aploka augšējā daļa neaizsedz instrumentu paneli. Starp citu, arī mūsdienu vieglajos Peugeot ir ļoti kompaktas un kantainas stūres.  

Arī instrumentu panelis ir transformējies. Kamēr citi autoražotāji dižojas, ka aiz stūres iebūvēts 12 un vairāk collu ekrāns, Tesla savos lielākajos modeļos izmēru tagad samazinājis līdz 8 collām. Centrālais ekrāns aizvien ir ar 17 collu diagonāli, taču tagad pret salonu pavērsts nevis vertikāli kā iepriekš, bet gan horizontāli. Kā Model 3. Arī izšķirtspēja ir nedaudz lielāka, tai pieaugot no 1900 x 1200 līdz 2200 x 1300 pikseļiem.

Ekrāns noderēs arī brīvajiem brīžiem, jo mašīnas multimediju sistēmā ir iebūvētas spēles un tai ir bezvadu spēļu kontrolieru atbalsts.

Modernizācijas gaitā ir nedaudz uzlaboti arī automobiļu tehniskie raksturlielumi. Bāzes versijā Model S turpmāk varēs nobraukt 659 km un līdz 60 jūdzēm jeb 96 kmh paātrināties 3,1 sekundē. 

Foto: Tesla Motors

Plaid modifikācijas Model S ir apgādāts ar trim elektromotoriem, kas kopā attīsta 1020 ZS. Šis auto līdz 96 km/h paātrinās 1,99 sekundēs, tā maksimālais ātrums ir 320 kmh, bet nobraucamais attālums - 624 km. Lai par lādēšanu būtu jādomā retāk, ir sagatavots Plaid+ variants, kas ar vienu uzlādes reizi var nobraukt 832 km. 

Model X tikmēr pamata versijā 96 kmh sasniedz 3,8 sekundēs un var pievarēt 576 km distanci. Plaid versija ir nedaudz dinamiskāka, taču nobraucamais attālums ir mazāks - 544 km. 

Foto: Tesla Motors
Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu