Peugeot 5008: lielģimeņu sapņu auto (7)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Jauno Peugeot 5008 raksturo pilnīgi citāda priekšpuses arhitektūra un jaunākās paaudzes LED starmeši. Tie šim modelim ir standartā, aprīkoti ar integrētu pretmiglas gaismu foggy mode, un kopumā piešķir franču krosoveram kaut ko no Land Rover - Range Rover skata.

Normunds Avotiņš, TV Auto ziņu vadītājs: "Zināt, ko es pamanīju pirmo, saņemot auto? Nevis to jaunā dizaina priekšu, bet gan to, ka visi uzraksti ir melnā krāsā. Šo dekoru Peugeot savukārt pārķēris no BMW Shadow Line un tamlīdzīgām noformējuma līnijām."

Melnajā pakotnē ietilpst arī tumši diski, melni spīdīga reliņu, sānlogu un aizmugures apdare. Tā kā šis komplekts maksā relatīvi maz, nedaudz vairāk par 300 eiro, nebūtu brīnums, ka šī varētu kļūt par ļoti pieprasītu ekstru - sevišķi komplektā ar Ultimate sarkanu krāsu. Iekšpusē lielais Peugeot maz atšķiras no 2017. gada izlaiduma, ja atšķiras vispār. Papildināts vadītāja asistentu saraksts, piedāvājot nakts redzamības iekārtu tumšo gājēju laicīgai pamanīšanai. Zem motorpārsega - tavu brīnumu, nav vis benzīna turbomotors, bet neliels un ņiprs dīzelis. 131 zirgspēks un astoņātrumu automāts žirgti iekustina prāvo auto un vedināt vedina doties kādā tālākā ceļojumā. Žēl, ka tie pagaidām ir aizliegti. 

Normunds Avotiņš: "Nemaz nebūtu iedomājies, ka šim pa pusei minivenam, pa pusei krosoveram ir arī sporta režīms. Re, kur poga... ieslēdzam Sport. Uzreiz tāda kareivīga skaņa parādījās. Tā gan nāk no tumbām."

Peugeot pagaidām negrasās ražot 5008. ar hibrīdmotoru kā 3008., toties lielajam modelim atstāts divlitru dīzelis ar 177 zirgiem. Kompaktniekam tāda vairs nav.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Vadāmība

Vēl viena laba īpašība ir tā, ka Peugeot 5008 ir viegli vadāms. Dažkārt cilvēkiem ir bail no lielām mašīnām - kā es ar tādu braukšu, es pati jau Rīgā, bet pakaļējais logs vēl Cēsīs? 5008-ais ir ļoti viegli vadāms, un savi nopelni te ir arī mazajai stūrītei.

Automašīnas pilnais garums ir pāri par 4,6 metriem, taču, par laimi, Peugeot uzlicis tai normāla izmēra spoguļus. Līdz ar to 5008 neapgrūtina arī pilsētā. 

5008 ir apmēram 20 centimetrus garāks un kādu tūkstoti dārgāks par 3008. Trešā sēdekļu rinda nemaksā neko, bet - cik tā ir noderīga praksē? 

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Trešā sēdekļu rinda

Šos sēdeklīšus var izņemt ārā un atstāt mājās. Auto kļūst vieglāks un parādās vieta bagāžai, kādiem sīkiem priekšmetiem. Iekāpšana papildsēdekļos nav sevišķi ērta, un arī vietas tur ir maz. Ja ir uzdevums kaut kur netālu nokļūt sešatā un daļa kompānijas ir bērni, tie noderēs.

Normunds Avotiņš: "Pretējā gadījumā es teiktu, ka tā tomēr ir piecvietīga automašīna ar plašu aizmuguri un milzīgu bagāžnieku. Otrajā rindā ir trīs atsevišķi sēdekļi, katrs lokās un bīdās atsevišķi, un Nappa ādas apdare par 1200 eiro izskatās tiiiik šiki!"

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Verdikts

Peugeot 5008 ir ļoti praktiska un apjomīga automašīna. Taču 3008. vietā to ir vērts ņemt tikai tad, ja ir liela ģimene vai bieži jāpārvadā lielāki priekšmeti, īsāk sakot, jūs spēsit izmantot automašīnas izmērus pēc nopelniem. Peugeot ir automobilis tiem, kam vajag minivenu, bet īstie miniveni nepatīk, un auto arī tiem, kam nepieciešams paaugstināts spēkrats, bet īstam visurgājējam nepietiek vai vienkārši negribas tērēt naudu. Nez, vai tā arī nav īsta mūsdienu krosovera definīcija?

Peugeot 5008 BlueHDi 130 AT8

+ veiksmīgi atsvaidzināts izskats

+ plašs aprīkojuma klāsts

+ ekonomisks, atsaucīgs dīzelis

- sīkas ergonomiskas nepilnības

- šaura 3. rinda 

- nav rezerves riteņa

Dzinējs: 1499 ccm, R4 turbod.

Jauda: 131

Paātrinājums: 11,8

Patēriņš: 5,4

CO2: 142

Cena: no 29 400*

*) testa auto pilnā cena 42 890 eiro. Modeļa sākuma cena - 25 700 eiro.

Komentāri (7)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu