Ikviens var kļūt par "viltus slavenību"

HBO eksperiments - "Fake Famous"
TVNET
CopyDraugiem X Whatsapp
“Viltus slavens”
“Viltus slavens” Foto: HBO

No 4. februāra skatītājiem tiek piedāvāta HBO dokumentālā filma "Viltus slavens" (Fake Famous), kurā tiek īstenots interesants sociāls eksperiments. 

Režisors un producents Niks Biltons (Nick Bilton) sadarbībā ar dažādiem speciālistiem pēta slavas ietekmes nozīmi mūsdienu digitālajā laikmetā.

Filma, kas pieejama "LMT Viedtelevīzijā", seko trīs jauniešu – topošās aktrises, modes dizainera un nekustamo īpašumu aģenta asistenta – centieniem kļūt par influenceriem. Notikumu virkne atklāj sociālo mediju aizkulises un to, cik tālu cilvēki gatavi iet, lai viņu veidotais sociālo tīklu saturs patiktu citiem.

Sekotāji, patīk (like) klikšķu skaits un bilžu komentāri ir mūsdienu cilvēku reputācijas mēraukla – jo to ir vairāk, jo cilvēks slavenāks. Tā vismaz šķiet. Bet vai, piemēram, neskaitāmie miljoni platformas Instagram lietotāju, kuru sekotāju skaits pārsniedz simts tūkstošus, var tikt uzskatīti par slaveniem? Un kāda ir šīs slavas ēnas puse?

“Viltus slavens”
“Viltus slavens” Foto: HBO

Meklējot atbildi uz šiem jautājumiem, filmas producents Niks Biltons sadarbībā ar mediju ekspertiem, kastinga aģentiem un stilistiem ar diezgan dramatiskiem paņēmieniem īsteno pētījumu. Dalībnieku atlasē Losandželosā (ASV) no neskaitāmi daudziem slavas tīkotājiem komanda kā piemērotākos varoņus eksperimentam izvēlas trīs jauniešus – topošo aktrisi Dominiku Drukmani (Dominique Druckman), modes dizaineru Kristoferu Beiliju (Christopher Bailey) un nekustamo īpašumu aģenta asistentu Vailiju Heineru (Wylie Heiner).

Pētījuma uzdevums ir šos vienkāršos cilvēkus ar necilu Instagram sekotāju skaitu padarīt “slavenus un ietekmīgus”.

Lai radītu un uzturētu ilūziju, ka jaunieši ir slaveni influenceri, Niks ar komandu īsteno neskaitāmas viltus foto sesijas neparastās vietās kārdinošos apģērbos, kā arī iegādājas viltus sekotājus, kas patiesībā ir sociālo tīklu boti. Sekotāju skaits katru dienu pieaug par vairākiem simtiem un pat tūkstošiem, taču šīs manipulācijas noved līdz neparedzamiem pavērsieniem un saistībām. Visu trīs jauniešu pieredzes ir ļoti spilgtas un atšķirīgas, ar veiksmēm un neveiksmēm. Mēģinot atšķetināt, kas patiesībā slēpjas aiz influenceru slavas, filma izgaismo gan mūsdienu apsēstību ar sociālajiem medijiem, gan to, cik ļoti tiešsaistes pasaule ir tāla no reālās pasaules.

Šī filma ir Nika Biltona debija režisora un producenta lomā. Līdz šim viņš ir bijis žurnālists pasaulslavenajos laikrakstos The New York Times un Vanity Fair, kā arī grāmatu autors. Galvenokārt pievērsies dažādiem mediju, tehnoloģiju un socioloģiskajiem tematiem. Viņa darbi ir skrupulozi, kritiski un nereti sabiedrībā izraisījuši ažiotāžu. Sagaidāms, ka tāda būs arī viņa filma.

Dokumentālās filmas “Viltus slavens” reklāmas rullītis.

Raksts tapis sadarbībā ar "LMT Viedtelevīziju".

KomentāriCopyDraugiem X Whatsapp

Nepalaid garām!

Uz augšu