Aptauja: 34% iedzīvotāju izjūt Covid-19 ietekmi uz mājsaimniecības finansēm

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Edijs Pālens / LETA

Vairāk nekā trešdaļa jeb 34% Latvijas iedzīvotāju izjūt Covid-19 pandēmijas ietekmi uz saviem mājsaimniecības ienākumiem, secināts jaunākajā pētījumu kompānijas "Kantar" veiktajā Covid-19 barometra pētījumā.

Jo sevišķi Covid-19 laikā ietekmi uz saviem mājsaimniecības ienākumiem izjūt iedzīvotāji vecumā no 35 līdz 44 gadiem, kā arī biroju darbinieki, cilvēki Rīgā un lauku reģionos.

Pētījumā arī noskaidrots, ka Covid-19 pandēmija pašreiz ietekmē 61% Latvijas iedzīvotāju ikdienas dzīvi. "Kantar" secinājis, ka šis rādītājs tuvojas pandēmijas sākuma posma līmenim. Pagājušā gada martā pandēmija ietekmēja 67%, augustā 31%, bet novembrī - 46%.

Kopš augusta "Kantar" Covid-19 barometra pētījuma datos iekļauj arī iedzīvotāju segmentu izpēti, atkarībā no viņu rīcības stratēģijas un uzskatiem par krīzes pārvarēšanu. Šim mērķim ir izstrādāta specializēta metodoloģija cilvēku rīcības stratēģiju segmentācijai.

"Kantar" norādījis - lai gan Latvijā turpina saglabāties pārsvars to iedzīvotāju vidū, kuri izvēlas "Distancētas attieksmes" stratēģiju (janvārī 34%, novembrī 33%, augustā 32%), ir vērojamas izmaiņas citos segmentos.

Proti, iepriekš nemainīgā iedzīvotāju daļa, kura stingri vadījās pēc "Noteikumu ievērošanas" stratēģijas, ir ievērojami samazinājusies (janvārī 13%, novembrī 18%, augustā 18%). Savukārt pēdējo mēnešu laikā palielinājies "Nogaidošās pozīcijas" stratēģijas segmentā esošo iedzīvotāju skaits (janvārī 11%, novembrī 8%, augustā 14%).

Dati arī rāda, ka iedzīvotāji arvien vairāk vēlas atgriezties pie ierastās dzīves (janvārī 54%, novembrī 49%, augustā 43%), kāda tā bija pirms pandēmijas sākuma. Pieaudzis arī to iedzīvotāju daudzums, kas kritiski vērtē valdības darbu. "Kantar" ieskatā, iespējams, tāpēc turpina pieaugt "Rīcības pieprasītāju" skaits (janvārī 19%, novembrī 16%, augustā 9%).

Kopumā izdalītas sešas iedzīvotāju rīcības stratēģijas Covid-19 krīzes pārvarēšanai. Bez jau pieminētajām tiek izšķirtas arī "Strausa taktiku" un "Paļaujas, ka būs risinājums" stratēģija.

"Kantar" Covid-19 barometra pētījums ir vadošais pētījums par to, kā Covid-19 ietekmē patērētāju rīcību, attieksmi un gaidas. Globālā pētījuma ietvaros katrā pētījuma vilnī tiek aptaujāti ap 100 000 cilvēki vairāk nekā 60 valstīs. Jaunākais pētījuma vilnis Latvijā veikts no 26. līdz 28.janvārim, aptaujājot 800 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu