Kā vieglāk sākt braukt pret kalnu ziemā (1)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Unsplash/Clément M.

Ziemā autovadītājiem nav nepieciešams doties uz kalniem, lai piedzīvotu grūtības, kādas rada uzbraukšana stāvā ceļa posmā. Jau ledaina vai sniegota izbrauktuve no pazemes stāvvietas var kļūt par īstu izaicinājumu, tāpēc padomus, kā pārvarēt stāvās uzbrauktuves un slidenos uzkalniņus, sniedz Renault Drošas braukšanas skolas instruktori

Spēcīga snigšana vai ceļa seguma apledojums, kas veidojas sasalstošu nokrišņu dēļ, autovadītājiem vienmēr sagādā grūtības, bet papildu problēmas šādos apstākļos rodas tad, ja ir nepieciešams uzbraukt stāvākā uzkalniņā. Bieži vien ceļš ir tik slidens, ka no vietas pat nav iespējams izkustēties.

"Ja nepieciešams, zem piedziņas riteņiem var novietot gumijas paklājus, kas izņemti no auto salona, vai arī pakaisīt smiltis, ja tās ir pieejamas. Tas palielinās riepu saķeri un atvieglos braukšanas sākšanu no vietas," kā vienu no opcijām iesaka Renault Drošas braukšanas skolas mācību direktors Ādams Bernards.

Kalnā ir daudz vieglāk uzbraukt tad, ja auto jau ir kustībā. Lai atvieglotu braukšanu augšup, autovadītājs laicīgi var uzņemt ātrumu un novērst riteņu slīdēšanu. Tiesa, auto vadītājam ir jāprot prasmīgi apieties ar gāzes pedāli, lai riteņi lieki nebuksētu.

"Ja, braucot kalnā, automašīnas riteņi sāk buksēt, nedaudz atlaidiet gāzes pedāli un, ja iespējams, mēģiniet noturēt transportlīdzekli kustībā. Braucot stāvā kalnā pa slidenu ceļu, braukšanas sākšana no vietas var sagādāt lielas problēmas. Tāpat svarīgi atcerēties, ka, braucot kalnā, priekšējiem riteņiem jābūt vērstiem braukšanas virzienā. Tas nodrošinās labāku saķeri ar virsmu," norāda Ādams Bernards.

Nedrīkst aizmirst, ka kvalitatīvas ziemas riepas ir pamats drošai braukšanai ziemā. Lai arī Latvijā noteiktais minimālais protektora dziļums ir 4 mm, kas ir vairāk nekā, piemēram, Polijā, šādam protektoru dziļumam jābūt ne tikai pašā sezonas sākumā, bet visā ziemas sezonas laikā un arī sezonas izskaņā.

Jāteic gan, ka Valsts policijas un CSDD kopīgi rīkotās pārbaudes uz Latvijas ceļiem ieskicē bīstamu ainu - ir diezgan daudz tādu automobiļu, tai skaitā samērā jaunu un no premium segmenta, kam riepas ir kritiski nodilušas. Šīs ziemas rekordists šajās pārbaudēs ir kāds auto, kuram uz vienas no riepām atlikušā protektora dziļums bija tikai 0,09 milimetri. 

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu