Ceļotāji pērn tūrisma galamērķos tērējuši pat par 200% vairāk; šogad cenas turpinās kāpt

TVNET | FINANCENET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: AP/Scanpix

Pagājušajā gadā tūristi atsevišķos galamērķos tērējuši par 218% vairāk nekā gadu iepriekš, secināts viesnīcu platformas “Hoo” veiktajā pētījumā.

“Hoo” pētījumā analizēts, kā tūrisma tirgus ir mainījies pandēmijas iespaidā. Tiek norādīts, ka cenu un tēriņu atšķirības dažādos galamērķos ir ļoti atšķirīgas, salīdzinot 2019. un 2020. gadu. Vidēji tūristi saviem ceļojumiem uz 37 galamērķiem visā pasaulē 2020. gadā maksājuši par 59% vairāk. 2019. gadā viens ceļojums izmaksāja vidēji 956 eiro, bet pērn – 1520 eiro.

Pagājušajā gadā visdārgākais galamērķis bija Austrālija. Lai arī tur tūristu skaits dramatiski kritās, salīdzinot ar 2019. gadu, Austrālijas tūrisma industrija nopelnīja 27,2 miljonus dolāru, kas nozīmē, ka viens tūrists tērējis vidēji 10 760 dolāru (8900 eiro). Tāpat dārgāko ceļojumu galamērķu vidū pērn bija ASV, Kanāda un Indija, kur tūristi vidēji tērējuši ap 3500 eiro lielas summas.

Tikmēr tūristi Ķīnā sākuši tērēt vēl vairāk – šeit vidējā summa, ko atstāj viens tūrists, ir pieaugusi no 450 līdz 1430 eiro. Tātad – pieaugums par 218%. Tūristu tēriņu apjoms ir ievērojami pieaudzis arī Kanādā (par 173%), Beļģijā (128%) un Dienvidkorejā (124%).

Vēl nozīmīgu tūristu tēriņu pieaugumu pieredzējušas tādas valstis kā Indija, Taizeme, Portugāle, Šveice, Japāna un Apvienotie Arābu Emirāti, kur vidējie tēriņi 2020. gadā auguši par 60%.

Tomēr ne visās valstīs situācija ir tik optimistiska. Piemēram, Krievijā tūristu tēriņi pērn sarukuši par teju 50%. Tur pagājušajā gadā viens tūrists atstājis vidēji 192 eiro, bet 2019. gadā šis rādītājs bija 375 eiro.

Tāpat nozīmīgs tūristu tēriņu kritums pieredzēts Polijā (- 28%), Horvātijā (-17%), Indonēzijā (- 10%) un Grieķijā (- 4%).

“Starptautiskajam tūrismam šis ir ļoti neparasts laiks, jo ceļošanas ierobežojumi būtiski kavē mūsu spēju nodrošināt normālas tūristu plūsmas un tādējādi – sniegt pietiekami labus rezultātus ekonomiskajā jomā, palīdzot atgūties tūrisma industrijai,” saka “Hoo” līdzdibinātājs Adrians Mērdoks.

Tiek norādīts, ka, neraugoties uz ceļojumu apjoma krišanos, tūristu tēriņi vidēji ir pieauguši ļoti strauji. Un tam ir vairāki iemesli.

Ņemot vērā pandēmiju, pieprasījums pēc ceļojumiem aug. Tas savukārt liek paaugstināt cenas galamērķos, kur nav būtisku ierobežojumu. Tā rezultātā ceļotājiem jārēķinās ar ievērojami lielākām naudas summām, dodoties ārvalstu ceļojumā, jo augstākas ir viesnīcu cenas, kā arī citu pakalpojumu cenas.

Otrkārt, cilvēku iespējas ceļot ir ļoti ierobežotas, un tūrisma operatoru izmaksas, lai izveidotu pietiekami drošas tūres, arī ir pieaugušas. Runājot par 2021. gada tūrisma sezonu, ir skaidrs, ka cenas tūrisma galamērķos turpinās pieaugt, un tūristiem būs jāver savi maciņi vēl plašāk, lai varētu pilnībā izbaudīt ceļojumu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Svarīgākais
Uz augšu