Mēs apzināmies, ka visi cilvēki nevar pārzināt visas valodas, tādēļ centīsimies labākos raidījumus padarīt pieejamus pēc iespējas plašākam skatītāju lokam, pievienojot subtitrus. Līdz ar to arī Latvijas satura radītājiem būs iespēja caur Viaplay sasniegt skatītājus Skandināvijā un citur pasaulē. Augustā sāksim strādāt Polijā, pēc tam ASV un nākamgad vēl vairākās valstīs. Tātad, ja mēs Latvijā redzēsim interesantu saturu, tad rādīsim to visur. Un tas ir lielākais ieguvums no atrašanās šādā Eiropas mēroga straumēšanas platformā.
Vai tas nozīmē, ka Viaplay būs komanda Latvijā?
Biznesu vadīsim no Stokholmas, biroja Latvijā mums nebūs. Kad tas būs iespējams, mūsu cilvēki dosies uz sadarbības zemēm, tiksies ar partneriem, lokālajiem satura veidotājiem, scenāriju autoriem, talantiem.
Satura veidošanā sadarbosimies ar Latvijas sporta komentētājiem, ekspertiem. Lielu notikumu atspoguļošanai translēsim pārraides no studijas, kas atrodas Stokholmā vai Kopenhāgenā, taču tajās runās attiecīgo valstu eksperti, tādējādi uzsverot, ka saturs radīts tieši Latvijai. Tas ir platformas pluss – mēs varam operēt no vienas ģeogrāfiskas vietas, bet būt klāt visur pasaulē.
Kādēļ par ekspansijas sākuma vietu izvēlējāties Baltiju, ko daļa globālo uzņēmumu neuzskata par pievilcīgu tirgu?
Ja paraugāmies uz šīm trīs valstīm, tad tajās kopā ir 2,5 miljoni mājsaimniecību. Tas nebūt nav maz. Pagājušogad mēs sākām piedāvāt pakalpojumu Islandē, un tā ir vēl mazāka valsts. Mūsu stratēģija ir būt pēc iespējas vairāk valstīs, arī mazās, un piedāvāt skatītāju vēlmēm atbilstošu produktu. Baltija ir ļoti tuvu mūsu mājas tirgum, tās ir valstis, ko mēs zinām visai labi, mums ir saturs, kas baltiešiem patīk. Protams, katra Baltijas valsts ir citāda, tāpat kā Somija, Zviedrija, Norvēģija, Dānija un Islande atšķiras cita no citas, pat ja tās pieņemts uzskatīt par līdzīgām ziemeļvalstīm. Taču mums ir labas iestrādes. Un nav jau tā, ka mēs koncentrētos tikai uz mazām valstīm. Rudenī ieiesim Polijas tirgū, kur ir 14 miljoni mājsaimniecību. Nedomāju, ka vienam ceļam vajadzētu izslēgt citu.
Cik daudz skatītāju plānojat piesaistīt Latvijā?
Mēs neesam uzstādījuši mērķi konkrētam skatītāju skatam katrā valstī. Gribam iegūt 4,5 miljonus abonentu globāli tuvākajos piecos gados. Protams, ambīcijas ir krietni augstākas nekā šie mērķi. Skaidrs, ka uz Latviju nākam ar mērķi kļūt par top 3 spēlētāju. Gribam būt līderis sporta un izklaides straumēšanas servisu vidū un attiecīgi arī investēsim.
Līdz šim platformā jau esam ieguldījuši vairāk nekā 500 miljonus eiro. Mums ir 400 izstrādātāju, kas atrodas Stokholmā un nemitīgi strādā pie lietotāja saskarnes uzlabojumiem, lai padarītu to dinamisku, dzīvīgu un gādātu, ka tā ir intuitīva un saprotama. Daudz naudas esam ieguldījuši sistēmas noturībā, lai tā vienmēr darbotos. Tā kā translējam sporta pārraides, nedrīkstam pieļaut, ka kaut kas aiziet greizi un skatītāji redz tikai melnu ekrānu. Tā ir katastrofa. Tomēr, manuprāt, no pārējiem visvairāk atšķiramies ar navigēšanas iespējām. Ar to, cik viegli orientēties platformā un atrast vajadzīgo, jo īpaši plašajā sporta piedāvājumā. Mēs bijām pirmie pasaulē, kas piedāvāja bezsaistes režīmu, kurā var lejupielādēt saturu un vēlāk noskatīties arī bez interneta pieslēguma.
Viaplay platforma tehnoloģiski veidota tā, lai būtu ātra un pielāgojama, kā arī – lietotāji var vienlaikus straumēt saturu vairākās ierīcēs, skatīties filmas un seriālus bezsaistes režīmā, izveidojot līdz pat sešiem dažādiem profiliem.
Pandēmija satura pakalpojumu sniedzējiem ir gan izaicinājumu, gan iespēju laiks. Kādas tendenču maiņas novērojat, un kā tās izmantojat Viaplay piedāvājumā?
Viaplay platformas būtiska priekšrocība ir skatīties saturu jebkurā ekrānā. Tas sniedz skatītājiem iespēju vērot pārraides tā, kā viņiem ir visērtāk, un necīnīties par televizora pulti. Statistika rāda, ka Skandināvijā populārākais risinājums pēdējos gados bijusi planšete ar WiFi pieslēgumu, kas nozīmē, ka cilvēki galvenokārt skatās mājās vai pie tās, bet ne obligāti viesistabā. Pandēmijas laikā gan šī tendence mainās un atgriežas pieprasījums pēc lieliem TV ekrāniem. Arī izmantoto ierīču daudzuma pieaugums «izlidojis cauri jumtam», un cilvēki dod priekšroku izvēlētā satura straumēšanai, nevis televīzijas programmām. Tas paver aizvien jaunas iespējas satura radītājiem.
Raksts tapis sadarbībā ar "Viaplay".