"Ātruma ciltī" viesojas leģendārs BMW un četrtonnīgs retro sacīkšu auto

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: TVNET kolāža

Retro Volga GAZ 21, 12 tonnas smags krievu kravas auto KRAZ, Dodge, kura degvielas patēriņu labāk nezināt, autobūves smagsvars Rolls-Royce no Lielbritānijas, DeLorean DMC 12 un citiem auto, kas laika gaitā bijuši raidījuma "Ātruma cilts" viesi, tagad pievienojies vācu smagsvars - četras tonnas smags sacīkšu auto La France Roadster Typ12.

Šoreiz raidījums Ātruma cilts devies pie Retro auto muzeja saimnieka Normunda Orleāna, lai iepazītos ar viņa spēkratu kolekciju, kurā ir 1915. gada smagsvara sacīkšu auto, filmā "Agrā rūsa" redzamais BMW kabriolets, 37 motocikli un citi unikāli braucamrīki. 

Orleānu ģimene ir retro auto entuziasti nu jau trešajā paaudzē – Normunds mīlestību pret seniem auto un motocikliem mantojis no tēva, un arī viņa dēls un sieva ir iesaistīti muzeja darbā. Retro auto muzejs ir viens no retajiem privātajiem muzejiem Latvijā un nosacījumi, lai tehnikas vienības nonāktu tā kolekcijā, ir divi – tām jābūt retām un izmantotām tepat, Latvijā.

Foto: Publicitāte foto

Viens no muzeja eksponātiem ir Normunda 1938. gada BMW kabriolets, ko viņš jaunībā iemainījis pret žiguli. Ar leģendāro auto braukts arī ikdienā, gan uz Jūrmalu, gan slēpot, bet 90. gados ar to pat vesta kontrabanda uz ārzemēm. Retro auto muzeja eksponāti regulāri piedalījušies Padomju savienības filmās – BMW kabriolets ir redzams filmā "Agrā rūsa".

Īpašs spēkrats ir arī lokomobilis no tiem laikiem, kad autobūvē ātrumu sasniedza ar mašīnas izmēru. Tas ir četras tonnas smags 1915. gada "La France Roadster Typ12".

Šim retro monstram ir 14.5 litru sešu cilindru motors, zobratu ķēdes, radiatorā ietilpst 80 litru ūdens, bet eļļas tvertnes ietilpība ir 60 litri.

Normunds no pieredzes zina teikt, ka, braucot ar šo auto, var noķert milzu adrenalīnu un ātrumu līdz pat 120 kilometriem stundā.

Muzeja saimniekam ir svarīgi ar savu darbu radīt pievienoto vērtību un viņš turas pie pārliecības, ka steigas gadsimtā ir jāiemācās dzīvot lēnāk. Lai arī tehnoloģijas ir gājušas uz priekšu, ir skaidrs, ka auto atjaunošana ir šim konceptam atbilstošs, lēns un dārgs process. Kā šodien iet Latvijas restaurācijas komūnai un vai muzejā nonāk tās automašīnas, kam bijusi garlaicīga dzīve, noskaidrosim jaunajā raidījuma sērijā!

Raksts tapis sadarbībā ar LMT Viedtelevīziju.
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu