Šoreiz TV Autoziņas salīdzinās divus kompaktklaes spīdekļus - Toyota Corolla un Volkswagen Golf 8, kuri mūsu apjomos necilajā jaunu auto tirgū uzskatāmi par grandiem un principiāliem pretiniekiem.
Kompaktklases bestselleru duelī tiekas Toyota Corolla un VW Golf 8
2018. gadā Golf 7 bija pārliecinošs tirgus līderis ar teju 900 reģistrētām automašīnām, kamēr morāli novecojušais Auris knapi noturējās pieciniekā ar 500 automašīnām. Taču viss mainījās, kad pārdošanā nonāca tā paša gada martā prezentētais tojotas kompaktnieka modelis. Toyota paziņoja, ka arī Eiropā tas atkal sauksies Corolla. Rezultāti nebija ilgi jāgaida. 2019. gada beigās Toyota un Volkswagen nonāca mainītās pozīcijās. Corolla ieņēma 1. vietu tirgū ar gandrīz 900 reģistrācijām, kamēr krietni padzīvojušais Golf 7 pat neiekļuva pirmajā trijniekā.
TV Auto ziņu vadītājs Normunds Avotiņš: "VW Golf 8 ir lielāks, ērtāks, komfortablāks, progresīvāks, principā uzvarētāja tips. Taču Toyota Corolla ir ekonomiskāka, lētāka un tehniski uzticamāka, jo šo hibrīdiekārtu Toyota izmanto jau gadus desmit."
Turpretim par burtu salikuma eTSI tehnisko uzticamību pagaidām informācijas trūkst.
Secinājumi
Objektīvi uzvarētājs ir VW Golf 8, tā jābūt un tā ir kompaktklases ikona. Taču pašreizējos apstākļos es laikam izvēlētos Toyota kā pārbaudīti vērtību. Un, kad laiki mainīsies un pasaule atgriezīsies vecajās sliedēs, tad droši vien pārsēstos uz golfiņu.
Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG Style
+ plašs salons
+ inovatīvs panelis
+ vadāmība un gaita
- savdabīgs priekšdaļas dizains
- vietas piedāvājums aizmugurē
- augsta gala cena
Dzinējs: 1498 ccm, R4 turbo MHEV
Jauda: 150 ZS
Paātrinājums: 8,5
Patēriņš: 5,9*
CO2: 134*
Cena: 29 400 eiro**
*) WLTP dati
**) testa auto cena
---
Toyota Corolla 1.8 Hybrid Luxury
+ ērti sēdekļi
+ ļoti ekonomiska pilsētā
+ izdevīga cena
- šaurība aizmugurē
- viduvēja dinamika
- vecmodīgs centrālais displejs
Dzinējs: 1798 ccm, R4 HEV
Jauda: 122 ZS
Paātrinājums: 10,9
Patēriņš: 4,5 - 4,9
CO2: 102 - 111
Cena: 23 630*
*) testa auto cena