Atšķirība slēpjas detaļās. Nissan Leaf pret Hyundai Ioniq

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Pēc konstrukcijas līdzīgi, bet divi atšķirīgi elektromobiļi - Nissan Leaf ar lielo bateriju un tā tiešais konkurents Hyundai Ioniq.

Lai gan pirmais Nissan Leaf ieradās šajā neideālajā pasaulē krietni pirms Ioniq - 2010. gadā, šos elektromobiļus varam droši uzskatīt par vienaudžiem. Tas tāpēc, ka Leaf modernizētais modelis jeb Leaf 2 parādījās tikai 2017. gadā - aptuveni vienlaikus ar Hyundai Ioniq Electric. Savukārt lielāku akumulatoru - 62 kilovatsundas parasto 40 vietā tas iemantoja salīdzinoši nesen.

Sniedzamība

Nissan Leaf ar 62 kilovatu bateriju tā tāpat nav maza - 357 km, ļoti tuvu Nissan solītajiem 385 km. Ioniq baterija ir teju divreiz mazāka, tāpēc arī sniedzamība ir apmēram tāda pati kā standarta Leaf ar 40 kilovatstundām - 270 km, kas reālajā dzīvē vairāk izskatās pēc 200. 

Attiecīgi atšķiras arī elektromotoru jaudas. Ioniq tie ir 100 kilovati jeb 136 zirgspēki, Leaf - 160 kilovati jeb 214 zirgspēki. Un tas nekas, ka Nissan ir par 200 kilogramiem smagāks:

līdz 100 kmh Leaf paātrinās kā karstais hečbeks, 7 sekundēs, kamēr slaidajam Ioniq vajag desmit.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Par šādu performanci jāmaksā ar paaugstinātu elektroenerģijas patēriņu. Leaf tas ir vidēji 20 kilovatstundas uz 100 km, Ioniq - 15. Elektriskā pedāļa korejiešiem nav, toties ir trīs braukšanas režīmi - arī Sport.

Pielāgots pilsētas satiksmei

Kā viens, tā otrs drīkst braukt pa sabiedriskā transporta joslām, nemaksāt transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokli un bez maksas parkoties pašvaldību stāvvietās.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Abiem elektromobiļiem ir pilnīgi parasta izmēra, tātad lētas riepas, un zemas apkopju izmaksas. Par 150 eiro dīleris pieslēgs elektromobili pie diagnostikas datora un nomainīs salona filtru. Tas tad arī viss, tikai jocīgi, ka Nissan servisa intervāls ir divreiz garāks nekā Hyundai - 30 000, nevis 15. Tas attiecas arī uz bremžu eļļas maiņu, kas vienam veicama pie 30, bet otram  - pie 60 000 km.

Abiem ir moderna litija jonu baterija ar 8 gadu garantiju, kamēr pašiem spēkratiem tā ir atšķiras. Pieci gadi vai 100 000 km Nissanam un 7 gadi bez nobraukuma ierobežojuma Hyundai.  

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Secinājumi

Ioniq un Leaf nāk no divām dažādām desmitgadēm, un elektromobilis nav nekāds vīns, kas ar gadiem kļūst labāks. Tomēr Leaf ir jaudīgāks, ātrāks, un tam ir lielāka baterija. Vispār arī Ioniq ieplānota versija ar 64 kilovatstundu bateriju, taču tas traucētu elektriskās Hyundai Kona noietu. Ja parametrus izlīdzinātu, Nissan izvēloties tikpat lielu bateriju kā Ioniq, pie līdzīga aprīkojuma Leaf iznāktu nedaudz lētāks. Tā ka objektīvi testa uzvarētājs ir Ioniq, taču cenas un snieguma attiecībā Leaf paliek nepārspēts.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Nissan Leaf e+ Tekna

+ sniedzamība un dinamika

+ dāsns aprīkojums

+ gatavs 100 kW lādētājam

- morāli novecojis salons

- gaisa dzeses baterija

- augsts patēriņš

Baterija, kWh: 62

Jauda, kW: 160 

Paātrinājums, sek: 6,9

Patēriņš, kWh/100 km: 20*

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu