Autobraucēju ievērībai: iespējama palēnināta satiksme uz Vidzemes šosejas Augšlīgatnē

FOTO: maps.google.com

Uz Vidzemes šosejas (A2) Augšlīgatnē turpinās Līgatnes upes caurtekas (64,8. km) atjaunošana. Satiksmi šajā posmā regulē luksofors, kā arī ir ieviesti ātruma ierobežojumi 30, 50 un 70 km/h un platuma ierobežojumi 3,25 m. Paredzamais remontposma šķērsošanas laiks aptuveni 10 minūtes. Intensīvākās satiksmes laikā būvnieks norīko arī satiksmes regulētājus.

Iestājoties labvēlīgiem laika apstākļiem, valsts autoceļu tīklā sākas remontdarbi. Kurzemē remontdarbi notiek divos reģionālo autoceļu posmos:

  • Uz autoceļa Tukums–Kuldīga (P121) posmā no rotācijas apļa ar Ventspils šoseju (A10) līdz apdzīvotai vietai Sāti (4,66.-17,63 km) piecos posmos satiksme tiek regulēta ar priekšrocības ceļazīmēm. Ātruma ierobežojumi 50 un 70 km/h. Paredzamais remontposma šķērsošanas laiks 17 minūtes;
  • Upesgrīvā, autoceļa Tukums–Ķesterciems–Mērsrags–Kolka (P131) 53,51. kilometrā, tiek būvēts jauns tilts pār Grīvas upi. Šobrīd tiek veikta pagaidu tilta izbūve un pagaidām būtisku satiksmes ierobežojumu nav.

Dēļ pavasara šķīdoņa autotransporta masas ierobežojumi ir ieviesti 857 valsts autoceļu posmos ar grants segumu. Vislielākais satiksmes ierobežojumu pieaugums pēdējā diennaktī bijis Balvu apkārtnē, kur posmu skaits, kuros ieviesti ierobežojumi, pieaudzis par 25. Ierobežojumi tiek ieviesti, izvērtējot katra ceļa faktisko stāvokli un tā nestspēju, tāpēc posmu skaits, kur tie ir aktuāli, var mainīties katru dienu.

Patlaban visvairāk ierobežojumi ir ieviesti Cēsu apkārtnē 104 ceļu posmos, Jēkabpils un Madonas apkārtnē 58 ceļu posmos, Alūksnes apkārtnē 51 un Ludzas – 44 ceļu posmos. Aizkraukles, Daugavpils, Kuldīgas, Liepājas, un Ogres un Saldus apkārtnē ierobežojumi ieviesti 30 līdz 40 ceļu posmos. Karte ar masas ierobežojumiem pieejama šeit.

Autotransporta masas ierobežojumi tiek ieviesti, lai nestspēju zaudējušie autoceļi netiktu neatgriezeniski sabojāti. Ierobežojumu laikā tiek liegta pārvietošanās transportam, kas smagāks par 10 tonnām.

Atļaujas kravu izvešanai šķīdoņa laikā netiek izsniegtas, satiksmes ierobežojumu ievērošanu kontrolē Valsts policija. Bez ierobežojumiem šķīdonī atļauts braukt operatīvajam un sabiedriskajam transportam, svaigpiena pārvadātājiem, kā arī transportam, kas izved kritušus lopus.

Šķīdonis uz grants ceļiem rodas pavasarī un rudenī, kā arī atkušņa laikā, kad uz ceļiem nonāk liels ūdens daudzums. Transporta masas ierobežojumi šķīdoņa laikā ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Latvijas īpatnība ir tā, ka no visa valsts pārziņā esošā autoceļu tīkla vairāk nekā puse ir ceļi ar grants segumu, pārsvarā tie ir vietējās nozīmes ceļi ar nelielu satiksmes intensitāti.

Grants autoceļu uzturēšanas darbus šķīdoņa laikā nav iespējams veikt, jo, uzbraucot ar smago tehniku uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa, tas tiks sabojāts vēl vairāk. Uzlabot grants ceļa stāvokli var tikai tad, kad tas ir apžuvis un atguvis nestspēju.

Uz augšu
Back