Vai Kia Sorento hibrīds spēj aizstāt dīzeli?

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Kia automašīnu elektrifikācija virzās uz priekšu milzu soļiem. Tagad arī Kia Sorento, šis milzu "skapis" ar 7 sēdvietām, prot  braukt ar elektrību. Kā tas notiek, to tūlīt uzzināsim!

Ar 265 zirgspēku summāro jaudu lādējamais hibrīds ir jaudīgākais un arī dārgākais jaunā modeļa Kia Sorento variants. Vēl tam ir citas versijas - raidījumā TV Auto ziņas jau agrāk izmēģinātais un visai simpātiskais dīzelis, kā arī parastais jeb pašuzlādes hibrīds, kas gan nav tik jaudīgs.

Salonā elektrificētais Kia Sorento izskatās uz mata tāpat kā greznais dīzelis, jo komplektācija ir tā pati, vispilnākā jeb TX. Ieskatoties rūpīgāk, viduskonsolē tomēr atrodas jauns taustiņš. Tas atbild par hibrīda braukšanas režīmiem - elektrisko, automātisko un hibrīda.

Gaitas īpašības

Sorento hibrīds iet vēl plūdenāk nekā dīzelis.

Benzīna dzinējs ir pavisam mazs, 1,6 turbo, un asāka paātrinājuma momentos tas, protams, ir dzirdams. Bet pilsētā monumentālais džips ar 90 zirgspēku elektromotoru peld gandrīz bez skaņas. Starp citu, ar elektromotoru vien Sorento var traukties ar ātrumu līdz pat 140 km/h. Vēl viena īpatnība - divsajūgu kārbas vietā plaginam ir sešpakāpju "automāts".

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Baigi feinais auto. Tā kā arī šādam Sorento ir mehāniskā, nevis elektriskā pilnpiedziņa, tam pilnībā saglabāti neskaitāmie ceļa un bezceļa braukšanas režīmi. Riteņi ir mazāki nekā dīzelim, bet riepas augstākas. Dažkārt tas ir pat ļoti noderīgi. Es laikam saprotu, kā tie režīmi strādā. Elektriskais ir skaidrs. Kamēr baterijā kaut kas ir, braucam ar elektrību, un arī uz šosejas. Hibrīdā nevar saprast, bet laikam pārsvarā ar benzīnu. Automātiskais režīms arī ir elektriskais, jo tur Kia cenšas braukt ar elektrību, un, ja iespiež pedāli grīdā, tad mēs pārslēdzamies uz benzīnu. Bet tā braucam un netērējam ne piles benzīna."

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ar elektrību vien Kia Sorento var nobraukt gandrīz 50 kilometrus. Neslikti, turklāt baterija tukšojas gausi, jo, tāpat kā īstos elektroauto, aprīkota ar dzesēšanas sistēmu. Tā sauktais termālais menedžments optimizē baterijas darbību un pagarina sniedzamību.

Kad 13,8 kWh baterija ir gandrīz tukša, no trim braukšanas režīmiem pieejams paliek tikai hibrīds. Atšķirībā no citiem šāda kalibra plug-in hibrīdiem degvielas patēriņš kāpj visai lēni. Tātad arī te Kia izdomājis kaut ko jaunu. 

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Verdikts

Redz, kā tā pasaule mainās. Agrāk tāda kalibra vāģim kā Kia Sorento dīzelis būtu vienīgā izvēle. Benzīns tad paliktu tiem, kas brauc maz vai nauda krīt no debesīm. Bet šādu automašīnu nākotne saistīta tieši ar hibrīdiem. Un Kia Sorento tikko parādīja, ka var būt alternatīva dīzelim. Pat tad, kad baterija jau ir tukša un ar elektrību braukt nevaram, degvielas patēriņš ir samērīgs. 

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

+ plūdens paātrinājums

+ zems reālais patēriņš

+ vieda gaitas baterija

- turbodzinēja troksnis apgriezienos

- cena

Kia Sorento PHEV

Dzinējs: 1598 ccm, R4 turbo + AC

Jauda: 265

Paātrinājums: 8,7

Patēriņš: 1,6 - 6 l vai 18,4 kWh/100 km

CO2: 38

Cena: 59 990 eiro

Uz augšu
Back