Latvijas auto tirgus martā sagādājis patīkamu pārsteigumu

Automašīnas stāvvietā pie lielveikala FOTO: LETA

Neskatoties uz klātienes tirdzniecības ierobežojumiem, marta statistikas dati ir sagādājuši pozitīvu pārsteigumu. Vieglo auto tirgus piedzīvojis 35% kāpumu, salīdzinot ar šo pašu mēnesi gadu iepriekš. Jāatzīmē gan, ka kopumā 2021. gada pirmajos trīs mēnešos pārdoto vieglo automašīnu skaits ir par 7% mazāks, nekā tas bija 2020. gada pirmajā kvartālā. 

Vislielākais pieaugums bijis tieši vieglā komerctransporta segmentā, kas salīdzinoši ar 2020. gada martu piedzīvojis par 83% pieaugumu (265 pret 145). Taču pieauguma pamatā ir vairāki lieli korporatīvie darījumi. Autoparkus ar jauniem auto papildinājuši Nacionālie bruņotie spēki, Rīgas namu pārvaldnieks, Citybee un VanWorks. Līdz ar to secināt, ka ekonomika strauji atkopjas, būtu pāragri. Vieglo pasažieru auto segments piedzīvojis 29% (1375 pret 1067) pieaugumu pret 2020. gada martu.

Joprojām spēcīga tirgū ir Toyota, kuras tirgus daļa 2021. gada pirmajos mēnešos ir pieaugusi līdz 17,2%. Otro vietu ir atkarojis VW ar 13,4% tirgus daļu, taču turpat uz papēžiem min Škoda ar 12,5%.

Līdzīga aina ir arī lietoto auto tirgū. Lai arī martā fiksēts 34% tirgus pieaugums, salīdzinot ar 2020. gada martu, gada pirmajā kvartālā ir novērojams 7% kritums pret šo pašu periodu gadu iepriekš. Arī lietota vieglā komerctransporta sektors piedzīvojis 46% pieaugumu, salīdzinot ar 2020. gada martu, taču kvartāla griezumā joprojām uzrāda 5% kritumu pret iepriekšējo gadu.

Jaunu elektroauto tirgū martā pārdoti 25 jauni spēkrati. Lai arī martā līderis ar 8 automašīnām ir VW ID4, pirmajos trīs mēnešos populārākais jaunais elektroauto ir Porsche Taycan ar 12 pārdotām automašīnām. Tāpat martā pārdoti 44 lietoti elektroauto, no kuriem līderis ir BMW ar 15 i3, kam seko Nissan ar 9 Leaf automašīnām.

Labas ziņas arī ekoloģijas kontekstā. Vidējais jauno martā reģistrēto CO2 izmešu rādītājs (pēc WLTP standarta) ir nokrities par 10 gramiem līdz 147 g/km.

Lieli autoparka atjaunošanas darījumu ir nodrošinājuši visai iespaidīgus pieaugumus arī smagā komerctransporta un autobusu segmentā. Pateicoties lielajām loģistikas kompānijām, smago automašīnu segments ir piedzīvojis 111% pieaugumu, taču pat tas var likties niecīgs, salīdzinot ar 800% pieaugumu autobusu segmentā. Te gan jāpiezīmē, ka absolūtos skaitļos tas nozīmē 9 reģistrētus autobusus, taču Latvijas mazajam tirgum arī tas ir būtisks apjoms.

Kopumā marta dati komplektā ar valdības lēmumu atļaut klātienes klientu apkalpošanu vieš optimismu nozares dalībniekos un atjauno cerības par to, ka izdosies veiksmīgi pārvarēt šo pandēmijas izraisīto krīzi.

Uz augšu
Back