Sals, bedres un citas ķibeles - gada sākums nesaudzē šoferus

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Bedres A.Čaka ielā. Ilustratīvs attēls
Bedres A.Čaka ielā. Ilustratīvs attēls Foto: Jānis Škapars/TVNET

Krasās temperatūras maiņas šā gada sākumā ir radījušas ievērojamas izmaksas Latvijas autovadītājiem un viņu apdrošinātājiem. 

2021.gada pirmajos trijos mēnešos apdrošināšanas sabiedrības AAS BALTA (PZU grupa) piedāvātā palīdzība uz ceļa bijusi vajadzīga teju 2000 autovadītājiem jeb divreiz vairāk klientiem nekā tādā pašā periodā pērn, kas skaidrojams ar kārtīgas ziemas blaknēm. Īpašu antirekordu sasniedzis vidējās atlīdzības apjoms par automašīnām, kas apskādētas uz bedrainiem ceļiem, pārspējot pat bedrēm izcili bagātā 2019.gada statistiku.

To, ka lielais sals gada sākumā krietni pabojājis autovadītāju nervus, apliecina sabiedrības apkopotie dati par palīdzību, kas sniegta uz ceļa nelaimē nonākušiem autovadītājiem: visbiežākais palīdzības izsaukuma iemesls bijis aukstums - 365 reizes autovadītājus pievīlis akumulators un nav izdevies piestartēt auto. 283 gadījumos noslāpis dzinējs, bet 128 reizes atteikusies darboties elektronika. Starp TOP 5 biežākajiem palīdzības uz ceļa izsaukumu iemesliem ir arī bojātas vai caurdurtas riepas (181) un uz ceļa notikuši satiksmes negadījumi (106), pēc kuriem auto vairs nav iedarbināms.

"Atšķirībā no pērnās ziemas, kuras faktiski nebija, šogad vairākkārt esam piedzīvojuši gan krasas temperatūras svārstības un lielu aukstumu, kas padara "slinkus" auto akumulatorus un elektroniku, gan dāsnu sniega segu un straujus atkušņus, slidenajiem ceļiem veicinot satiksmes negadījumu skaitu. Tāpat, salam mijoties ar atkusni, uz Latvijas ceļiem atklājas lielākas un mazākas bedres, kas var pārsist riepas un sabojāt citas automašīnu detaļas," stāsta apdrošinātāja Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs Kristaps Liecinieks.

Palīdzību uz ceļa, ko nodrošina apdrošinātājs, autovadītāji lūguši arī citu iemeslu dēļ: vairākos desmitos gadījumu tie bijuši atslēgas bojājumi, kas liedz atvērt automašīnas durvis, problēmas ar starteri, sajūgu, riteņiem vai citām detaļām, pārdesmit gadījumos auto cietis no vandāļu darbībām un sagaidījis savu īpašnieku ar sasistiem stikliem vai spoguļiem. Tāpat autovadītājiem nācies piedzīvot dažādas problēmas ar eļļu, dzesēšanas sistēmu vai bremžu šķidrumu un pat auto degšanu.

Ievērojamu problēmu klāstu sagādājuši arī Latvijas bedrainie ceļi.

Apdrošinātājs šī gada februārī saņēmis par 80% vairāk atlīdzību pieteikumu par bedru apskādētiem transportlīdzekļiem nekā pērn, bet marta sākumā - jau divas reizes vairāk pieteikumu nekā 2020.gadā.

Lielākā atlīdzība, kas uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē izmaksāta bedraina ceļa dēļ, ir 50 590 eiro - spēkratam, iebraucot bedrē, pārsprāgusi aizmugurējā riepa, kā rezultātā automašīna avarējusi. Tomēr arī ikdienišķākos gadījumos aug vidējā atlīdzību summa: šogad tā jau tuvojas 500 EUR par gadījumu, bet kopumā gada pirmajā ceturksnī par auto bojājumiem, kas saistīti ar iebraukšanu bedrē, BALTA KASKO klientiem izmaksājusi jau teju 120 000 EUR.

"Augstie statistikas skaitļi un ievērojamie zaudējumi, ko šogad šoferiem nesis pavasaris, apliecina, ka "drošības spilvenu" KASKO formā vērts sagādāt jebkura vecuma un markas auto īpašniekiem. Lai gan finansiāli pasargātāki negadījumā ir KASKO polises īpašnieki, pakalpojumu "Palīdzība uz ceļa" iespējams iegādāties arī komplektā ar OCTA polisi. Tas noderēs klientiem, kuri dažādu iemeslu dēļ nav gatavi iegādāties KASKO, tomēr vēlas izvairīties no situācijas, kad jāpaliek ceļmalā vai, vēl sliktāk, ceļa vidū un jādomā, kur meklēt papildspēkus," atgādina Kristaps Liecinieks, aicinot šoferus "bedru sezonā" būt īpaši uzmanīgiem un izvēlēties ceļa seguma kvalitātei atbilstošu braukšanas ātrumu.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu