Citroen C4 arī kļūst par bezizmešu automašīnu

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Elektriskais Citroen e-C4 izskatās gluži tāpat kā parastais C4, tātad pēc coupe krosovera. Iekšdedzes dzinēja vietā priekšējos riteņus griež 100 kilovatu elektromotors, ko darbina grīdā iemontēta 50 kilovatstundu baterija. 

Elektriskajam e-C4 ir sava īpašā anodzilā krāsa, tai pieskaņoti zilas krāsas akcenti un monogrammas, kā arī speciāli 18 collu diski. Riepu izmērs izstrādāts enerģijas taupīšanai, taču ne naudas ekonomijai, jo izmērs ir eksotisks un reti sastopams.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Stūre grozās ļoti viegli. Paātrinājums, kā jau elektromobilim, ir uzreiz."

e-C4 ir mīksta, līgana gaita, taču tas nešūpojas un nesvārstās. Līdz ar to elektromobilis šķiet it kā dinamiskāks.

Normunds Avotiņš: "Sniedzamība - ļoti svarīga lieta. Citroen apgalvo, ka ar vienu uzlādi elektriskais C4 var nobraukt 340 km. Tas nu ir pārspīlējums, bet kādus 200 - 250 droši, arī ziemā."

1
FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Baterijas resursu var palielināt, braucot B jeb bremžu reģenerācijas režīmā. Turpat viduskonsolē atrodama arī poga ar zibeni. Tikai nedomājiet nez ko. Tas vienkārši ir taustiņš tiešajai piekļuvei elektroskapim jeb e-menedžmenta sadaļai ekrānā. Tur var iepazīties ar uzlādes ātruma prognozēm. No 100 kW ātrā lādētāja baterija ir gandrīz pilna pusstundā, no 11 kW Wallbox - 5 stundās. Bet mājās?

Normunds Avotiņš: "Kā Citroen saka, 9 stundās no rozetes var uzlādēties 100 kilometriem. Apakšā sīkiem burtiņiem uzrakstīts, ka labāk to regulāri nedarīt. Tāpēc labāk izmantosim industriālo lādētāju.

1
FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Un te nāk patīkams pārsteigums. Katram e-C4 pircējam Citroen dod līdzi bezmaksas elektriskā automobiļa mājsaimniecības lādētāju, 500 eiro apmērā kompensējot arī tā montāžas izmaksas. Nav taču dzirdēts, ka kopā ar benzīna automašīnu tiktu pārdots arī pašam savs benzīntanks!

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Secinājumi

Labs tas elektriskais C4, vai ne? Izskatās tāpat kā parastais, nav nekādu ierobežojumu vai kompromisu. Brauc tikpat labi, ja ne labāk. Man patika, ka ir komfortabla, mīksta gaita. Protams, elektriskais C4 ir dārgāks par citiem. 35 000 eiro ir diezgan daudz par neliela budžeta automašīnu. Visi elektromobiļi ir dārgāki par parastajām automašīnām. Kad nu nāks tā lielā elektromobilitāte, mums būs, no kā izvēlēties.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Citroën ë-C4

+ atraktīvs dizains

+ komfortabla gaita un dinamika

+ laba reālā sniedzamība

- iedarbināšana ar atslēgu

- reta izmēra riepas

- Shinë komplektācijā padārgs

Dzinējs: e-motors

Jauda: 136 ZS

Paātrinājums: 9,7

Patēriņš: 18 kWh/100 km

Sniedzamība/baterija km/kWh: 340/50

CO2: 0

Cena: no 34 190 eiro

Uz augšu
Back