"Iespējams, ka ir kaut kādi apstākļi, kas, teiksim tā, tika vērsti uz to, lai šī lieta tiktu novesta līdz loģiskām beigām un lai vainīgā persona, kura, es ceru, tiks noskaidrota, saņemtu attiecīgu atbildību un sodu par savu rīcību," sacīja Valsts policijas Kriminālizlūkošanas vadības pārvaldes galvenais inspektors Kristaps Kalniņš.
Cik daudz ir šādu gadījumu un ar ko tie beigušies, policijā nevar pateikt, jo to gluži vienkārši neuzskaita. Tikmēr nozarē secina - lai gan kopumā epizodiski dusmas un draudi nav nekas jauns, Covid-19 laika nogurums un sabiedrības polarizācija to vairo.
Arī, piemēram, pret klientu apkalpošanas centrā strādājošajiem, kas iedzīvotājiem zvana ar Covid-19 saistītos jautājumos, stāsta Veselības centru apvienības pārstāve Līga Ribkinska:
"Līdz pat tam, ka šie darbinieki tiek nosaukti likumpārkāpēju vārdos, izmantojot tādu diezgan smagu leksiku.
Un tie aizvainojumi un apvainojumi lielākoties ir sasaistīti ar to, ka speciālisti ar savu zvanu vēlas pasliktināt dzīves kvalitāti, vēršas pret veselu iedzīvotāju grupu, lai saīsinātu viņu dzīves laiku."
Izšķirt, kur ir vienkārši strīds vai saasinātas emocijas un kur - jau draudi, ne vienmēr ir vienkārši. Tomēr vēršanās pret mediķiem ir arī organizēta.
Februārī un martā, piemēram, ģimenes ārsti saņēma vēstules no kovidskeptiķu organizācijām, kurās pausts, ka to saņēmēji nevarēs izbēgt no personiskās atbildības par Covid-19 laika ierobežojumiem, un paģērēja sniegt ziņas, kas varētu "kalpot par pierādījumu vainas mīkstināšanā un atbildības izslēgšanai".