Lietotu auto visdrīzāk pirks, ja pārdevējam ir laba reputācija

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Lietots Audi automobilis salonā
Lietots Audi automobilis salonā Foto: Unsplash/Devon Janse van Rensburg

Auto pirkums parasti ir ilgtermiņa investīcija, un liela nozīme ir pārdevēja reputācijai. Autovadītāju viedokļa aptauja liecina, ka visvairāk par auto pārdevēja reputāciju interesējas Igaunijā – 81% no aptaujātajiem tā ir svarīga, savukārt Latvijā 78% un Lietuvā 74% no respondentiem.

To apliecina arī lietoto auto tirgotāja “Longo Latvia” pērnā gada nogalē veiktais Baltijas pētījums*. 

Baltijas autobraucēju vēlmes arī saistībā ar iespēju saņemt konsultāciju no zinoša automašīnu speciālista ir salīdzinoši līdzīgas – sevi par lielākiem ekspertiem uzskata Lietuvas iedzīvotāji, jo ceturtā daļa jeb 25% no viņiem nav svarīga papildu konsultācija. Visvairāk eksperta ieteikumus novērtē Igaunijā – 80% no aptaujātajiem autobraucējiem, līdzīgi arī Latvijā jeb 79%, kam seko Lietuva ar 75% no aptaujas dalībniekiem. 

“Tā kā pandēmijas ietekmē mainīja auto pirkšanas paradumus – tika pilnībā ierobežotas iespējas klientiem klātienē tikties ar auto tirgotāju pārstāvjiem un pirkšanas-pārdošanas process notika tikai un vienīgi attālināti, transportlīdzekļa iegādes lēmuma pieņemšanai bija jāizvēlas citi kritēriji nekā iepriekš. Vēl pērnā gada nogalē gandrīz visiem pircējiem svarīga bija iespēja pašiem veikt testa braucienu, bet šī gada pirmajos trīs mēnešos novērojām, ka

Covid-19 ierobežojumu dēļ apmēram 30% pircēju savu auto klātienē redzēja tikai tad, kad tas viņiem jau pēc tika piegādāts dzīvesvietā vai norādītajā adresē,”

norāda lietoto automašīnu tirgotāja valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps.

Uzņēmuma ksperti saistībā ar dažādajiem ierobežojumu Baltijā novērojuši, ka privāto automašīnu attālinātās iegādes paradumi saglabājas arī pēc tam, kad klātienes pirkumi tiek atkal atļauti. Balstoties uz pirmo nedēļu rezultātiem Lietuvā, kad autotirgotājiem jau atkal bija atļauts klientus apkalpot klātienē, aptuveni 20 līdz 25% pircēju transportlīdzekļus iegādājas attālināti un vēlas arī piegādi uz mājām. Tā kā kopš 7. aprīļa arī Latvijā varam strādāt klātienē – paredzam, ka tendence būs līdzīga kā Lietuvā.

Attālinātā auto iegāde ir nozīmīgi palielinājusi interesi par ļoti detalizētas informācijas saņemšanu saistībā ar auto. Pēc ekspertu vērtējuma pēdējā gada laikā pircējiem kļuvušas svarīgas vissīkākās detaļas – gan kopējais skats, gan dažādas tehniskās nianses un tas, cik ērti auto jūtas dažāda auguma cilvēki. Arī pirmreizējā informācija par ieinteresējušo transportlīdzekli tirgotāja mājaslapā pandēmijas ietekmē kļuvusi plašāka. Baltijas autobraucēju pētījums rāda, ka detalizētu sākotnējo informāciju par auto kā svarīgu vērtē 87% Igaunijas, 85% Lietuvas un 74% Latvijas autobraucēju.

*Pētījumu kompānijas “Norstat Latvija” 2020. gada oktobrī veiktā Latvijas iedzīvotāju-autovadītāju aptauja (706 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem) un 2020. gada decembrī veiktā Lietuvas un Igaunijas iedzīvotāju-autovadītāju aptauja (1400 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem).

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu