Ielaista "slimība" var maksāt dzīvību jeb ar bremzēm joki mazi (1)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Bremzes ir arī tāds automašīnas mezgls, kur ielaisti defekti drīz vien rada citus.

“Cilvēks parasti pieiet pie mašīnas, paskatās, viss kārtībā. Uzlikas ir biezas, var droši braukt. Bet, atbraucot uz servisu, ko mēs redzam? Bremžu diski no ārpuses izskatās diezgan labi. Kad tos noņem un apgriež otrādi, mēs redzam, ka bremzēšanas virsma ir samazinājusies. Tie ir sarūsējuši, un bremzēšanas daļa atdalās. Tas ir tāpēc, ka no mitruma, sāļiem un ķīmijas uzbriest kluču turētāji un iespiež klučus. Tie vairs nestaigā un nebremzē,” tā Oļegs Trofimovs, Karlo Motors auto mehāniķis.

“Kad bremžu uzlika ir ieķīlējusies, tā visu laiku silst. Uz šīs uzlikas var redzēt, ka darba virsma sāk atdalīties no pamata. Vienā brīdī tā atdalās un aiziet prom. Sākas bremzēšana ar metālu pa metālu. Var beigties slikti, ja detaļa ieiet starp disku un turētāju. Ja tas notiek ātrumā... varat iedomāties, kas notiek, ja tu brauc 100 km/h un pēkšņi nobremzē viens rats,” norāda mehāniķis.

Lai tā neatgadītos, nepieciešams veikt bremžu profilaksi. Tas jādara biežāk, nekā maina bremžu uzlikas, vēlams reizi sezonā vai vismaz reizi gadā.

Oļegs Trofimovs: "Pirmais, ko ieteiktu, iziet bremžu stendu." 

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Stends uzreiz parāda bremžu spēku sadalījumu un problemātiskos riteņus. Jāatceras, ka bremžu mehānismi atrodas ļoti nepievilcīgā vietā - tuvu ceļam, netīrumiem un citām neveselīgām substancēm.

Oļegs Trofimovs: "Suportiem plaisā putekļu sargi, aizsarggumijas, tur tiek sāls un smiltis un noķīlē visu mehānismu. Labākajā gadījumā tev vienkārši karsīs bremzes, jo uzlika neies prom. Sliktākajā vispār nevarēsi sabremzēties."

Automobilis uz pacēlāja nav īpaši piemeklēts. Vai spēkrati arī bremzēm tik bēdīgā stāvoklī Karlo Motoram trāpās bieži?

Oļegs Trofimovs: "Diezgan bieži, Tas viss maksā, cilvēki grib ieekonomēt. Tāpēc viņi mēģina braukt līdz pēdējam."

Protams, katrai detaļai ir savs resurss. Tomēr no bremzēm tiešā veidā atkarīga mūsu veselība un varbūt pat dzīvība.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Oļegs Trofimovs: "Gribu ieteikt braukt uz servisu savlaicīgi. Atbraucot savlaicīgi, tu konstatē vienu problēmu, to var saremontēt un tas nemaksās miljonu. Ja tu atbrauc uz servisu vienu reizi divos gados, var gadīties, ka jāremontē pusmašīna."

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu