"Rail Baltica" projektam piešķir papildu 382 000 eiro

Ilustratīvs attēls. FOTO: Rail Baltic.

Nekustamo īpašumu apsaimniekošanai un lokālplānojumu izstrādei dzelzceļa projekta "Rail Baltica" vajadzībām piešķirti 381 893 eiro, otrdien nolēma valdība.

Nekustamo īpašumu apsaimniekošanai un lokālplānojumu izstrādei "Rail Baltica" projektam piešķir 382 000 eiro

Tostarp 227 893 eiro piešķirti nekustamo īpašumu apsaimniekošanas izmaksām, bet 154 000 eiro - lokālplānojumu izstrādei.

Satiksmes ministrijas (SM) iesniegtā rīkojuma projekta anotācijā minēts, ka "Rail Baltica" būvniecības vajadzībām ministrijas īpašumā vai valdījumā 2020.gada beigās bija 101 nekustamais īpašums, bet 2021.gadā paredzēts atsavināt vēl 56 nekustamos īpašumus un sākt 493 nekustamo īpašumu atsavināšanu.

No nekustamā īpašuma atsavināšanas vai iegūšanas valdījumā brīža līdz tā nodošanai būvniecības uzņēmuma rīcībā SM ir pienākums apsaimniekot atsavinātos nekustamos īpašums, kā arī maksāt nekustamā īpašuma nodokli par tiem. Prognozētās nekustamo īpašumu objektu apsaimniekošanas izmaksas 2021.gadam ir balstītas uz vairākiem apsvērumiem - zemes un ēku apsaimniekošanas izmaksu aplēsēm, nekustamā īpašuma nodokļa aprēķinu, kā arī administrēšanas izmaksām viena darbinieka slodzes apmērā.

Līdz ar to SM paredz, ka no kopējās summas šogad 56 534 eiro tērēs no privātpersonām atsavināto zemju apsaimniekošanai, 71 746 eiro - no publiskām personām atsavināto zemju apsaimniekošanai, 29 824 eiro - ēku apsaimniekošanai, 4267 eiro - zemju nekustamā īpašuma nodokļa nomaksai, 6266 eiro - ēku nekustamā īpašuma nodokļa nomaksai, 59 257 eiro - ēku apsaimniekošanas administratīvajiem izdevumiem, 44 122 - personāla izmaksām, 5760 eiro - transporta izmaksām, bet 9375 - pārējām izmaksām.

Savukārt no lokāplānojumu izstrādei paredzētajiem līdzekļiem 130 000 eiro plānoti iepriekš veikto lokālplānojumu precizēšanai, kas nepieciešams mainītu tehnisko vadlīniju dēļ, piemēram, paredzot tostarp pasažieru vilcienu ātruma palielināšanu līdz 249 kilometriem un kravas vilcienu ātruma palielināšanu līdz 120 kilometriem stundā. Savukārt 24 000 eiro nepieciešami četru jaunu "Rail Baltica" reģionālo staciju Rīgā - Imanta, Zasulauks, Torņakalns un Slāvu tilts - iekļaušanai lokālplānojumā.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Uz augšu
Back