Izmeklēšana atklāj jaunus faktus par traģisko avāriju, kurā pilnībā sadega Tesla automobilis (5)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Tesla Model S avārija pie Hjūstonas
Tesla Model S avārija pie Hjūstonas Foto: Reuters/ScanPix

Aprīļa beigās pasauli pāršalca vēsts, ka netālu no Hjūstonas, ASV, notikusi Tesla Model S avārija, kurā gāja bojā divi cilvēki, turklāt policisti notikuma vietā secināja, ka negadījumā brīdī neviens nav bijis pie stūres. 

Novērošanas kameru materiālos, kas uzņemti neilgi pirms avārijas, redzams, ka Tesla īpašnieks īsi pirms nāvējošas avārijas iekāpa automašīnas vadītāja sēdeklī. Tāpēc joprojām nav skaidrs, kādēļ pēc avārijas neviens no abiem bojāgājušajiem nebija pie stūres, kaut arī traģiskais negadījums ar auto uzliesmošanu notika tikai aptuveni 170 metrus no īpašnieka mājas. Tāpat nav galīgi teikts, vai avārijas brīdī bija aktivizēta Tesla daļēji automatizētā autovadītāja palīgsistēma, tomēr tas šķiet maz ticams.

Nacionālā transporta drošības pārvalde (National Transportation Safety Board) paziņoja, ka tā joprojām izmeklē visus avārijas aspektus. Konsolē esošā datu glabāšanas ierīce liesmās tika iznīcināta, savukārt dators, kas reģistrē gaisa spilvenu un drošības jostu statusu, kā arī fiksē ātruma un paātrinājuma datus, tika sabojāts un aizvien tiek analizēts NTSB laboratorijā.

Tesla Model S avārija pie Hjūstonas
Tesla Model S avārija pie Hjūstonas Foto: Reuters/ScanPix

NTSB pavēstīja, ka uz tā paša ceļa izmēģināja citu Tesla transportlīdzekli, un tā autopilota sistēmu nebija iespējams izmantot pilnā apmērā. Izmeklētāji nevarēja panākt, lai darbotos sistēmas automatizētā stūres iekārta, taču Traffic Aware Cruise Control jeb adaptīvā kruīza kontrole darbojās kā tai paredzēts.

Lai autopilots darbotos, tam nepieciešama gan kruīza kontrole, gan automātiska stūrēšana. Adaptīvā kruīza kontrole notur automašīnu drošā attālumā no priekšā braucošajiem transportlīdzekļiem, savukārt automātiskā stūrēšanas sistēma mašīnu tur savā joslā.

Aģentūra plāno izdot drošības ieteikumus, lai novērstu līdzīgas avārijas, tādēļ turpina vākt datus, lai analizētu trieciena dinamiku, bojāgājušo toksikoloģijas testu rezultātus, drošības jostu lietošanu, kā arī informāciju par elektrisko auto aizdegšanās gadījumiem. 

Traģiskā avārija notika 17. aprīlī plkst. 21:07 uz divu joslu ceļa Springā, Teksasā, netālu no Hjūstonas. Avārijā gāja bojā 59 gadus vecais auto īpašnieks un 69 gadus vecais pasažieris.

NTSB ziņojumā teikts, ka automašīna pagriezienā nobrauca no ceļa, pārbrauca apmalei, ietriecās drenāžas caurtekā, paceltā lūkā un kokā. Avārijā tika bojāts augstsprieguma litija jonu akumulators, kas kļuva par ugunsgrēka cēloni.

Tesla Model S avārija pie Hjūstonas
Tesla Model S avārija pie Hjūstonas Foto: Reuters/ScanPix

Vietējās varas iestādes paziņoja, ka viens vīrietis tika atrasts priekšējā pasažiera sēdeklī, bet otrs - aizmugurē.

Ziņojumā nebija teikts, cik ātri automašīna brauca, bet Harisa apgabala 4.iecirkņa  konstebls Marks Hermans sacīja, ka ātrums bija ievērojams. Tai pašā laikā viņš neņemas apgalvot, ka kāds varētu būt apzināti manipulējis ar Tesla sistēmu, kas uzrauga, lai vadītāja rokas ir uz stūres. Kā zināms, šo autonomās braukšanas "drošinātāju" ir ļoti vienkārši piemānīt, kā dēļ Tesla veltīts ne mazums kritikas.

Jau iepriekš ziņojām par patērētāju interešu aizsardzības organizācijas Consumer Reports testu, kurā Tesla autopilota apmānīšanai tika izmantota ķēde un izolācijas lentas ruļļi.

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu